Kolem Země proletí obří asteroid

Fotografie: pixabay.com
  • Asteroid o velikosti mrakodrapu proletí kolem Země 1. listopadu
  • Prolétne rychlostí 84 500 km/h a ve vzdálenosti 2,3 milionu kilometru

NASA sleduje blízkozemní objekty, které by mohly být potencionálně nebezpečné pro Zemi. Většinou se jedná o asteroidy a komety, které kolem naší Země prolétnou v různých vzdálenostech. Zítra kolem Země proletí asteroid nazvaný 2022 RM4, který má odhadovaný průměr mezi 330 až 740 metry. Tento nedávno objevený asteroid o velikosti mrakodrapu se při nejbližším přiblížení bude nacházet 2,3 milionu kilometrů daleko a dosáhne rychlosti 84 500 km/h. To představuje asi šestinásobek průměrné vzdálenosti mezi Měsícem a Zemí a rychlost zvuku překoná hned 68krát.

Jakýkoliv vesmírný objekt, který se nachází ve vzdálenosti do 193 milionů kilometrů od Země, NASA sleduje a pokud je blíže jak 7,5 milionu kilometru od Země, je označen jako potenciálně nebezpečný. Tyto objekty jsou po jejich objevení sledovány, včetně jejich trajektorie, aby mohli vědci vyloučit srážku se Zemí. Aktuálně NASA sleduje podle space.com přibližně 28 000 asteroidů a podle pozorování nám dalších 100 let žádná apokalyptická srážka se Zemí nehrozí. Astronomové však objekty stále pozorují a nacházejí nové.