Českému trhu dominuje Netflix. Rychle se dotahuje Voyo a Prima+

Českému trhu dominuje Netflix. Rychle se dotahuje Voyo a Prima+
Fotografie: Tereza Lásková, fZone.cz
  • Mezi českými uživateli se prozatím příliš nedaří SkyShowtime
  • Disney+ i Voyo má téměř čtvrtina domácností se streamovacími službami
  • Popularita streamovacích služeb je stále na vzestupu

Asociace provozovatelů mobilních sítí vydala zajímavý průzkum, který se mimo jiné zabývá tím, jaké streamovací služby používají čeští uživatelé. Po delší době se tak můžeme podívat na nějaká konkrétní čísla. Dominantním hráčem na českém trhu je jednoznačně Netflix. Z dotazovaných uživatelů, kteří uvedli, že nějakou streamovací službou mají, jich 68 % má právě Netflix. Na jednoznačném vzestupu jsou však i lokální služby. Celých 44% respondentů uvedlo, že využívá Voyo.

Podíl streamovacích služeb na českém trhu

Poté následuje opět větší odstup, kdy pomyslnou bronzovou příčku drží Disney+, která má 26 % dotazovaných se streamovací službou. Těsně za Disney+ se nachází služba Prima+, kterou využívá 25 % dotázaných. Nikterak daleko je pak MAX (bývalé HBO Max), která má podíl 22 %.

Nabídku streamovacích služeb, které dotazovaní ještě uvedli, uzavírá malá trojice. Na pouze 8% podíl dosáhl Amazon Prime, a to navzdory, že jde o zcela nejlevnější streamovací službu. Měsíční předplatné vás vyjde jen na 79 Kč. 6 % dotazaných se streamovacími službami uvedlo, že využívá Apple TV a pouhá 3 % si předplácí SkyShowtime.

Streamovací služba Podíl
Netflix 68 %
Voyo 44 %
Disney+ 26 %
Prima+ 25 %
MAX 22 %
Amazon Prime 8 %
Apple TV 6 %
SkyShowtime 3 %

Ze zveřejněného výzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny domácností (76 procent) platí za obsah. „Lidé platí jak za samotný příjem různých streamovacích televizních služeb a kanálů přes internet, kabel nebo satelit, tak i za možnost sledovat určité pořady bez reklam,” říká Kamil Kunc, Client Service Director ze společnosti NMS Market Research.

Placený obsah souvisí samozřejmě s internetem. Ten jako hlavní zdroj sledování převládá u mladší generace. Ve věkové skupině 25 až 34 let jej jako hlavní zdroj videoobsahu uvádí 57 procent mladých. To představuje více než dvojnásobek oproti věkové skupině 65+, kde internet jako zdroj videoobsahu preferuje 25 procent diváků. „Jak bude postupně současná mladší generace stárnout a sledování videoobsahu přes internet se stane hlavním způsobem sledování, bude to znamenat dramaticky vyšší nároky na přenos dat přes mobilní a pevné datové sítě,” vysvětluje Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze