Tisíce marketingových týmů po celém světě jsou každý den postaveny před problém, jak propagovat produkt, který není nijak zvlášť zajímavý. Obvyklým tahem je franšíza s nějakým populárním tématem, například aktuálně promítaným filmem. Pak jsou tu stálice, jako je stavebnice Lego, kterou díky její modulární podstatě můžete propojit prakticky s čímkoli. Třeba s botami. Podobný nápad měla i firma Culper Precision z amerického Utahu. Ta obdobným stylem vyzdobila funkční pistoli a svůj výtvor nazvala Block 19. Lze si jej skutečně vyzdobit vlastními kostičkami a k mání byl za 549 až 765 dolarů, v závislosti na specifikacích (cca 12 až 17 tisíc korun).
This "Lego Glock" is an actual thing you can buy, build and shoot: "...honestly what childhood toy is more welcoming than a big ole pile of blocks:” https://t.co/wBXl5GP6an
— Shannon Watts (@shannonrwatts) July 8, 2021
Unintentional shootings among children have risen by 30% in the past year. pic.twitter.com/ZmQXiefOE7
Asi není velkým překvapením, že se spustila lavina kritiky, která poukazovala nejen na školní masakry, ale také na neúmyslná zranění dětí způsobená střelnými zbraněmi. Ta narostla v uplynulém roce o 30 %, hlavně pak kvůli tomu, že děti trávily více času doma a nudily se. Situaci nepomohl ani komentář zástupců firmy, kteří zdůrazňovali, že pistole je určena pro sportovní střelbu, která je tak zábavná.
Později své vyjádření i produkt stáhli a nově na Instagramu zdůrazňují platnost druhého ústavního dodatku a také zákonné požadavky, které ukládají majitelům zbraní povinnost zabezpečit je před neoprávněným užíváním. Bez ohledu na jejich design.