Odpovědi na vaše nejčastější otázky

Homebridge
Odpovědi na vaše nejčastější otázky
Fotografie: Martin Fajmon, fZone.cz

Jak funguje Homebridge už víme, ale je možné, že vám něco nefunguje. Pokud tomu tak je, v dnešním díle se zaměříme na nejčastější otázky a odpovědi.

Dnešní díl bude trochu netypický. Za dobu tvorby našeho seriálu nám přistálo poměrně velké množství dotazů, některé stačilo vyřešit odkazem na konkrétní díl, na některé otázky však logicky odpovědět nešlo, protože problémy nechodí po horách, ale po lidech. V dnešním díle se tak zaměříme na nejčastější problémy a k tomu související otázky, které jste nám zaslali. Výhodou tohoto dílu bude, že bude průběžně aktualizován, pokud tedy narazíte na chybu v budoucnu, vraťte se! Využít samozřejmě můžete i prostor v diskuzi pod článkem. A nebojte se. Tímto dílem ještě nekončíme, příště se zase zaměříme na párování necertifikovaného příslušenství různých značek.

1. Zasekl jsem se už v druhém díle, kdy mi nefunguje přihlášení skrze http://localhost:8581/. Co mám dělat?

V některých případech je nutné přihlásit se přímo pomocí IP adresy daného Homebridge serveru. Jak zjistit IP adresu? Jednoduše. Stačí vzít váš Wi-Fi modem či router a na štítku, který se obvykle nachází na spodní straně, nalézt informace k přihlášení do administrace správy modemu/routeru. Po přihlášení vyhledáte možnost Wi-Fi a Devices, kde naleznete jednotlivá zařízení a jejich IP adresy. My vyhledáme Homebridge a opíšeme si IP adresu, například http://192.168.68.117/. Jakmile adresu zadáte do URL adresního řádku, zpřístupní se výchozí obrazovka serveru Homebridge.

2. Dozvěděl/a jsem se, že platforma Tuya IoT je omezená dobou, po kterou ji mohu používat zdarma. Je to pravda?

Ano i ne. Standardně můžete služeb tohoto mostu využívat po dobu 1 měsíce, následně byste měli platit poplatek ve výši několika tisíc dolarů měsíčně. Počkat, cože? Ne, nemějte strach, týká se to pouze velkých subjektů. Pokud budete přes Tuya IoT provozovat méně než 50 zařízení v kategorii Smart Home, můžete požádat o prodloužení této doby o několik měsíců. Po jejím vypršení takto můžete učinit znovu. Stačí zavítat na stránky podpory a prodloužit termín. Následně vyplníte krátký dotazník, kde zaznamenáte důvody prodloužení (například testování propojení Tuya IoT a Homebridge) a žádost odešlete. V našem případě byla schválena během 24 hodin.

3. Zaujal mě díl, kde jste přidávali čističku vzduchu značky Philips. Mám však jiný typ a ovládat mi nejde, i když se v aplikaci Domácnost zobrazuje. Co dělám špatně?

Bohužel, špatně nemusíte dělat nic, avšak pěkně popořádku. Jak už víte, v nastavení si můžete vybrat mezi protokoly komunikace HTTP, CoAP a Plain CoAP. Tyto protokoly je nutné prostřídat a vždy uložit a restartovat server. Pokud se ani v případě jednoho protokolu spojení nenaváže, čistička aktuálně není podporována. Z našich zkušeností starší nebo levnější čističky komunikují na protokolu HTTP, novější a dražší na protokolu CoAP, případně Plain CoAP. Pokud ani jeden protokol nefunguje, můžete to vyzkoušet znovu za pár týdnů.

Článek průběžně aktualizujeme o nové otázky a odpovědi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze