Like a Dragon: Ishin!
test

Like a Dragon: Ishin!

Netradiční pohled do Japonska 19. století

Nově vydaný remake hry Like a Dragon: Ishin!, která původně spatřila světlo světa téměř dekádu nazpět, se kromě moderního technického zpracování vyznačuje rovněž tím, že nezůstává dostupný pouze japonskému publiku. Jak se povedl a kterými herními prvky se pokusí hráče zaujmout?

Hra Like a Dragon: Ishin! je zasazena do 19. století a pochopitelně se odehrává v Japonsku, kde zrovna končí slavné období Edo. Kromě mocenských soubojů a vnějších hrozeb sužujících tehdejší Japonsko je zde ale také příběh Sakaomota Ryomy, samuraje, který se vzepře bezpráví páchanému na občanech i jeho rodině a rozhodně se vydat na cestu pátrajíc po vrahu svého otce.

Japonská historie i nejrůznější klišé

Like a Dragon: Ishin! a celá série těchto her od vývojářského studia Ryu Ga Gotoku se stala jíž jakýmsi kultem, který oslovil nejen široké domácí (japonské) publikum hráčů, ale také mnoho ostatních po celém světě. Ústřední ingrediencí je přitom podle mě drama, která je s vyprávěním příběhů těchto her zákonitě spjaté a pro co nejlepší zážitek je samozřejmě nutné vše poslouchat s originálním japonským dabingem. Ať už vám je, či není japonština a japonská kultura blízká (pokud si však zakoupíte tuto hru, šance jsou, že bude), budete od první minuty hraní ochromeni tím, jak propracované herní dialogy i všemožné odkazy jsou.

Během hraní se tak dozvíte skutečně nepřeberné množství informací o tehdejším období a různých kulturních aspektech tehdejšího Japonska, potažmo se dříve či později i naučíte alespoň pár japonských slovíček. Často totiž budete rozplétat kromě hlavní příběhové linky také stovky (možná tisíce) různých postranních příběhů, které jsou často velmi nápadité. A pochopitelně by to nebyla správná japonská hra, kdybyste nenarazili i na několik „podivností“ a stylu humoru, který v uších západního posluchače zůstane nepochopen.

Kromě aspektu obrovské kulturní bohatosti je zde však i samotný příběh, který se zpočátku rozplétá vcelku pomalu, ale postupně nabírá na tempu. Kromě různých dialogů záhy přijde také na fyzické násilí, které má zde skutečně mnoho forem. Kromě kosení nepřátel pomocí katany totiž můžete například využít i střelnou zbraň, ale také použít techniku nazvanou Wild Dancer, která kombinuje meč i pistoli s pěstním soubojem. Styly navíc můžete v průběhu souboje měnit, a často tak rozpoutat skutečně zábavnou podívanou. Přesto nelze nezmínit, že revolver u hry odehrávající se v tomto období (ano, historicky střelné zbraně již existovaly) působí trochu zvláštně. Zejména pak, vezmeme-li v potaz, že lze s revolverem většinu protivníků vyřídit již z dálky. Pokud by vás však standardní druh souboje omrzel, můžete také využít speciální schopnosti a vyvolat speciální útok v podobě tygra či lva, který je efektivní, ale i efektní.

Vizuálně i zvukově povedená hra

Po technické stránce nelze hře mnoho co vytknout. Využívá totiž Unreal Engine 4, během hraní jsem se tak nesetkal díky vzorné optimalizaci s žádnými bugy, stejně tak si nelze stěžovat na vizuální stránku, která je pěkně uhlazená a stylisticky odpovídá tomu, na co jsme u této herní série zvyklí. Velmi povedené je ozvučení, především pak dabing v japonštině, který hře dodává jiný rozměr, a rozhodně proto doporučuji jej přinejmenším vyzkoušet.

Hra je také protkána velkým množstvím herních filmečků, které však vcelku plynule navazují na samotný gameplay, a působí tak hodně filmově. Pochválit lze rovněž zpracování měst, jejichž uličkami se budete prodírat, které působí jen výjimečně prázdně či genericky. V neposlední řadě je nutné vyzdvihnout i množství miniher. V samotné hře se tak můžete věnovat jiné hře a stát se například farmářem nebo třeba kuchařem. Zní to možná až zvláštně, ale tyto minihry jsou leckdy hodně návykové a není problém u nich strávit poměrně dost času.

Zhodnocení

Like a Dragon: Ishin! je kvalitně zpracovaný remake, který přináší aktualizovanou audiovizuální stránku a možnost si zahrát další díl z celosvětově populární videoherní série, v níž se můžete na chvíli stát samurajem a v tomto případě si i užít historické okénko do minulosti.

Foto: Ryu Ga Gotoku Studio

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze