Jestli si nějaká hra zaslouží označení kultovní, pak jsou to rozhodně dva díly série Half-Life. První díl vyšel už v roce 1998, ale zásadním způsobem proměnil žánr známý pod zkratkou FPS (First Person Shooter) a prakticky všechny hry od té doby na něj svým způsobem navazují.
Druhý díl vyšel v roce 2004 a dočkal se ještě dvou datadisků. K překvapení všech však příběh skončil v tom nejlepším, přestože je zcela zjevně naznačováno pokračování. Od té doby se osazenstvo internetu „baví“ spekulacemi o třetím dílu a hledáním kryptických odkazů v materiálech Valve. Zkrátka takové moderní čekání na Godota.
I když za tak dlouhou dobu odrostla nová generace hráčů, která má vlastní vzory a modly, když Valve ohlásilo nový Half-Life, projela spoustou lidí vlna vzrušení.
Half-Life: Alyx není plnohodnotným třetím dílem, jde spíše o prequel druhého dílu, kde se Freemanova kamarádka Alyx snaží zformovat hnutí odporu. Navíc se nejedná o hru pro PC nebo konzole, ale pouze pro virtuální realitu. Konkrétně pro všechny sady, které podporují SteamVR.
Odvážný tah?
Že se Valve přeci jen rozhodne sáhnout po svojí nejcennější značce se spekuluje hlavně v posledním roce, kdy jeho zaběhnutému modelu prodeje digitálních kopií her začaly velice agresivně konkurovat další podobné služby.
Na druhou stranu je i přes urputnou snahu prosadit se hraní ve virtuální realitě stále na okraji zájmu. Tam se točí v začarovaném kruhu drahé výbavy a nedostatku kvalitních titulů. Bude právě tento titul onen očekávaný zlom, který nás přinutí šetřit na VR brýle stejným způsobem, jako jsme kdysi toužili po 3Dfx kartách nebo herních konzolích? Nejspíše ne, ale představa je to zajímavá…