Prohlédněte si následující krátké video ze sociální sítě TikTok. Mladá žena, oblečená příhodně v červené, v něm vychvaluje stabilitu svého domácího připojení k internetu a také jeho cenovou výhodnost.
@vodafonedeutschland Jetzt Internet mit bis zu 1000 Mbit/s im Download für Dein Zuhause.
♬ Originalton - vodafone_de
Je to typický materiál, kdy na sociálních sítích nerozpoznáte reklamní materiál, dokud se nepodíváte, že tento obsah sdílí oficiální účet @vodafonedeutschland. Co je je však zajímavější tato influencerka neexistuje. Když si video pustíte znovu a pozorněji, všimnete si podivně rozcuchaných vlasů, občasných podivných pohybů a když se přemístí dokonce i mateřské znaménko na jejím obličeji, máte jistotu – jde o video generované pomocí umělé inteligence.
To ostatně přiznává v komentářích i Vodafone, který zkouší experimentovat s novými reklamními formáty. Jeho pokus sice není dokonalý, ale pozornost rozhodně přitáhl. A ukazuje, jak snadné je generovat nereálný obsah, který v proudu videí na malém displeji snadno zaměníte za skutečnost.