Každoročně jsme svědky toho, jak se obchodníci snaží přesunout nákupní šílenství dále od Vánoc – jednak abychom více utratili a aby se nápor na sklady a přepravní služby lépe rozložil v čase. Vše vypukne už 11. listopadu, kdy se v Číně slaví neoficiální svátek známý jako Den nezadaných (Singles' Day), což z nějakého důvodu znamená slevy na elektroniku. Následuje Black Friday, který po několika letech mohutné kampaně našel cestu i do českého povědomí. A hned po víkendu následuje Cyber Monday, kdy se do slevy dostávají počítače, telefony a software.
Jako protipól tomuto nákupnímu šílenství, v němž obvykle myslíme sami na sebe nebo naše nejbližší vzniklo tzv. Giving Tuesday. Podle givingtuesday.cz je to světový den štědrosti a dobrých skutků. Slaví se od roku 2012 vždy první úterý po Dni díkuvzdání a jako protipól nákupnímu šílenství Black Friday. V tento den se stovky milionů lidí napříč všemi kontinenty spojí, aby inspirovaly ke štědrosti a konaly dobro. Každý má něco, co může nabídnout ー čas, odborné znalosti, peníze, velké i malé věcné dary, jídlo, oblečení, hračky. Giving Tuesday propojuje a inspiruje lidi všech národností, náboženství a komunit k dobrým skutkům.
Pokud máte pocit, že byste chtěli pomoci, ale nevíte, jak přesně na to, na této stránce naleznete vše, co potřebujete. V rámci loňského ročníku Giving Tuesday 2022 se díky 301 zaregistrovaným výzvám podařilo na dobročinné projekty vybrat 62 398 281 korun a darovalo stovky tun potravin a oblečení.