Emirates polykají hořkou pilulku. Klíčový Boeing 777X bude mít další zpoždění

Emirates polykají hořkou pilulku. Klíčový Boeing 777X bude mít další zpoždění
Fotografie: Boeing
  • Emirates očekávají první dodávky až za 2 roky
  • Úvodním zákazníkem nového typu bude Lufthansa
  • Emirates mají objednáno přes 200 kusů Boeingů 77X ve variantách 8 i 9

Aerolinky Emirates odhalily aktualizovaný plán uvedení nového letadla Boeing 777X. Jak informoval Bloomberg, jeho dodání nově neočekávají dříve než ve druhém čtvrtletí roku 2027, tedy až za dva roky. Jde přitom o několikátý posun termínu uvedení tohoto notoricky zpožděného letounu, který měl podle původních plánů začít komerčně létat už v roce 2020.

Pro Emirates je opakované zpoždění letounu hořkou pilulkou. Aerolinka je největším zákazníkem pro Boeing 777X, má objednáno 205 kusů. Pro rozvoj flotily jde o klíčový letoun, který má v jeho flotile nahradit jak některé stávající Boeingy 777-300 ER, tak zejména v budoucnu super-jumba Airbus A380. Opakované zpoždění dodávek také Emirates komplikuje zavádění nových verzí své byznys a první třídy, které musí instalovat do starších letadel. Emirates mezitím zavedly do provozu také nový Airbus A350-900, který je zcela novým typem ve flotile arabského dopravce.

Airbus A350
Emirates mezitím do flotily zařadily nejnovější letoun evropského výrobce Airbus A350-900

Boeing před měsícem znovuzahájil certifikační lety Boeingu 777X po delší pauze, v rámci které řešil nalezené trhliny na všech testovacích kusech letadla. Tento problém byl další ze série komplikací, které provázejí celý program vývoje vlajkové lodě Boeingu a ilustrují, v jak velkých problémech se Boeing v posledních letech nachází. Boeing také oznámil, že úvodním zákazníkem nového modelu 777X se stane Lufthansa, přičemž dodání prvního kusu se očekává zhruba za rok.

Současná podoba interiérů Emirates

Boeing 777X je nejnovějším letounem amerického výrobce. Není zcela novou konstrukcí, jako základ je použit model 777-300ER, avšak s novými křídly, motory, prodlouženým trupem a mnoha dalšími vylepšeními v technologiích i interiéru. Unikátní vlastností jsou skládací konce křídel pro snadnější pohyb po letištích. Boeing uvedl na trh varianty 777-8 pro 395 cestujících a 777-9 pro až 426 cestujících a doletem necelých 13 500 kilometrů. Velká většina objednávek od aerolinek je pro větší variantu. 

Boeing 777X
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze