Posláním soutěže je rozvíjet podnikatelské myšlení a aktivity studentů i široké veřejnosti a usnadnit počáteční kroky v samostatném podnikání, ať už formou medializace, odborné zpětné vazby nebo investice. „Jen v loňském roce se zúčastnilo rekordních 197 projektů a za deset uplynulých ročníků jich bylo celkem 1 438. Výše přímých investic do oceněných firem překročila hranici 120 milionů korun. To je o to působivější, že jde zpravidla o dosud neobjevené začínající projekty a mladé týmy“, říká Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku.
S rokem 2018 přichází několik novinek. Hlavními partnery jsou letos nově společnosti Visa a Huawei, novým partnerem je také Kooperativa. S tím souvisí i speciální kategorie Visa FinTech Startup roku. „Odvětví financí prochází díky digitalizaci a uvolňování bariér obrovskou proměnou, která se promítne do každodenních životů nás všech. Visa v tomto směru již delší dobu aktivně spolupracuje s evropskými startupy a propojuje je s finančními institucemi, které hledají nové příležitosti, ekosystémy a business modely“, říká Marcel Gajdoš, Country Manager ČR & SK ve společnosti Visa.
Další novou kategorií je Huawei Startup roku pro projekt s největším potenciálem růstu. Mění se také skladba toho, co všechno mohou úspěšné projekty získat:
- finanční odměna pro vítěze soutěže ve výši 300 tisíc korun
- šance na investici až 20 milionů korun bez ohledu na výsledné umístění
- placený pobyt pro 3 projekty v technologickém centru Huawei v Číně včetně setkání s potenciálními partnery z daného oboru
- kredity na služby Amazon Web Services v hodnotě 200 tisíc dolarů
- stánek, ubytování a lístky na konferenci TechCrunch Berlín
- doprava, ubytování a lístek na konferenci TOA v Berlíně
- rozšířený Mentoring Day pro finalisty a konzultace zkušených podnikatelů a investorů
- zviditelnění projektu mezi potenciálními zákazníky a partnery
- věcné ceny v hodnotě 4,5 milionu korun
Přihlášky zaslané do soutěže do 12. května posoudí porota složená z předních českých investorů, podnikatelů, manažerů a zástupců médií. O úspěchu projektu v soutěži následně nerozhoduje pouze nápad samotný, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu.
Pravidla soutěže a další informace naleznou zájemci na stránkách projektu. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 6. června.
Zdroj: tisková zpráva