Jakým nejhorším způsobem sledovat Tenet? Na konzoli Game Boy Advance

Jakým nejhorším způsobem sledovat Tenet? Na konzoli Game Boy Advance
Fotografie: wikipedia.org
  • Mobilní konzole je dvacet let stará
  • Vyžádalo si to drastické snížení kvality
  • Je tak patrné, že filmy vznikají pro určité médium

Proslulí režiséři se v rozhovorech často nechávají slyšet, že svoje díla připravují pro velké plátno kinosálů, nikoli pro televize nebo snad obrazovky notebooků či dokonce telefonů. Moderní doba jim však nepřeje a současná protiepidemická opatření tento problém ještě více umocnila.

Výjimkou není ani Christopher Nolan, jehož poslední velkofilm Tenet měl tu smůlu, že se datem premiéry trefil doprostřed zuřící pandemie. Jeho diváci tak měli z filmu mnohdy velice odlišný zážitek, než jaký zamýšlel jeho tvůrce. Těžko říci, jestli to byla ta hlavní myšlenka, kterou chtěl youtuber Bob Wulff zdůraznit, anebo chtěl jen pobavit publikum svými technickými dovednostmi.

Výsledkem jeho snažení je dvouapůlhodinový snímek převedený do podoby, kterou zvládne přehrát mobilní herní konzole Game Boy Advance, která se začala prodávat v roce 2001. To si vyžádalo převedení videa do rozlišení 192 × 128 pixelů s bitrate 8 KB/s a rozdělení na pět dílů, aby se vešly na paměťovou cartridge. Je to mez, kam až jít a možná jsme ještě kousek za ní, protože některým dialogům už je hůře rozumět.

Vedle zajímavého experimentu tak vzniklo i memento toho, co děláme (hlavně) filmům, když je sledujeme na nepatřičných zařízeních. Nezbývá než doufat, že doba, kdy je to nutnost, a ne rozmar, co nejdříve skončí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze