Oculus Rift S: lepší rozlišení i ergonomie

Oculus Rift S: lepší rozlišení i ergonomie
  • Bylo zvýšeno rozlišení displejů, které nově používají LCD
  • Už nejsou potřeba externí senzory, stačí zabudované kamery
  • Novinka není výrazně dražší

Na vylepšení systému pro virtuální realitu Oculus Rift se čekalo poměrně dlouho. Společnost mezitím raději představila cenově přívětivější verzi Oculus Quest a až na letošním GDC jsme se dočkali plnohodnotného pokračovatele určeného primárně pro majitele výkonných PC.

Výkon bude opravdu potřeba, protože hlavní novinkou je navýšení rozlišení na 2560 × 1440 bodů (1 280 × 1440 bodů na oko). Kromě zvýšené jemnosti se změnila i zobrazovací technologie z OLED na LCD. Znamená to plné RGB subpixely místo pentile matrice, ale také snížení obnovovací frekvence z 90 na 80 Hz.

Oculus Rift S

Dalším významným vylepšením je nahrazení externích senzorů za kamery, kterých je rovnou pět. Není je nutné umisťovat po místnosti – všechny jsou zabudované v zařízení, což výrazně zvyšuje mobilitu celého zařízení.

Pro připojení k PC pak postačí jeden kabel se dvěma koncovkami, které připojíte k USB 3.0 a DisplayPortu. Vylepšena byla i ergonomie, což se týká rozložení hmotnosti na hlavě a také zamezení přístupu okolního světla.

Oculus Rift S

Nové brýle udělaly alespoň podle papírových parametrů velký krok kupředu, ale na ceně se to naštěstí moc neprojevilo. Oculus Rift S se začne prodávat na jaře za cenu 399 dolarů, tedy necelých 11 tisíc korun.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze