PlayStation VR2 nabídne 4K HDR kvalitu obrazu, až 120 Hz i trackování očí

Navíc nepotřebuje externí kamerku
PlayStation VR2 nabídne 4K HDR kvalitu obrazu, až 120 Hz i trackování očí
Fotografie: Sony
  • V headsetu najdeme OLED displeje s rozlišením 2 000 × 2 040 pixelů na oko a podporou vykreslení až 120 Hz
  • PlayStation VR podporuje technologii Tempest 3D Audio pro realističtější zvuk i propracovanou haptickou odezvu
  • K používání headsetu není třeba externí kamerky

Sony, které v minulosti představilo svůj vlastní VR headset pro konzoli PlayStation 4 (ten je mimochodem kompatibilní i s PlayStationem 5), v rámci veletrhu CES velmi krátce ukázalo nástupce pro současnou generaci PlayStationu. Tajemný VR headset, jehož podobu prozatím japonský výrobce neodhalil, nese název „PlayStation VR2“ a má hned několik zajímavých vlastností, které mají podle blog.playstation.com přinést novou úroveň virtuálního hraní na konzolích. Níže si můžete přečíst nejdůležitější body.

  • Vizuální zážitek: Pro co nejlepší vizuální zážitek nabízí PlayStation VR2 podporu 4K HDR obsahu, 110stupňové zorné pole a vylepšené vykreslování. S OLED displeji mohou hráči očekávat jemné rozlišení (každého) displeje 2 000 × 2 040 pixelů na oko a plynulé snímkové frekvence 90/120 Hz.
  • Trackování ovladačů PlayStation VR2 Sense Controllers: PlayStation VR2 trackuje uživatele i ovladače prostřednictvím integrovaných kamer zabudovaných do VR headsetu, není tak potřeba externí kamery.
  • Nové haptické funkce: Technologie PS VR2 Sense kombinuje sledování očí, zpětnou haptickou vazbu náhlavní soupravy, 3D zvuk a ovladač PS VR2 Sense, umocňuje tak pocit z hraní. Zpětná vazba náhlavní soupravy je nová haptická funkce, kterou zastává vestavěné vibrační ústrojí. Hráči tak mohou například na vlastní kůži cítit zvýšený puls postavy ve hře během napjatých okamžiků, nápor předmětů procházejících blízko hlavy herní postavy nebo tah vozidla, když postava jede vpřed. Technologie Tempest 3D AudioTech PlayStationu 5 dotváří co nejvěrohodnější atmosféru z hraní pomocí prostorového zvuku.
  • Sledování očí: Díky technologii sledování očí detekuje PlayStation VR2 pohyb hráčových očí. Pohled konkrétním směrem tak může dát povel herní postavě. Technologie umožňuje hráčům intuitivněji komunikovat novými a realistickými způsoby, což má zvýšit emocionální odezvu a zajistit i novou úroveň realismu ve hře. PlayStation VR2 rovněž využívá tzv. „foveated rendering“, který sníží kvalitu obrazu v oblasti periferního vidění, díky čemuž může zvýšit obrazovou kvalitu v oblasti, kam se hráč zrovna dívá.

Pro novou generaci virtuální reality pro PlayStation byl v současnosti potvrzen vývoj hry Horizon: Call of the Mountain od studia Guerrilla Games.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze