Ryanair je největší evropskou leteckou společností a jako nízkonákladová společnost je velmi oblíbená. Bohužel se v poslední době objevují čím dál více neukáznění cestující, kteří nastupují do letadla už v podnapilém stavu a následně obtěžují další cestující nebo vytváří jiné problémy. Ryanair tak nyní žádá evropské úřady, aby zavedly omezení prodeje alkoholu na letištích a tím se tak zamezilo opíjení cestujících na letišti.
Ačkoliv letecká společnost má v podmínkách, že může zamezit vstup na palubu letadla každému, kdo je nadměrně opilý, chce předcházet těmto problémům ještě na letišti. Podle deníku The Guardian žádá, aby cestující při nákupu alkoholu v letištních barech a restauracích předkládali palubní lístek, tedy stejně, jak se to dělá při bezcelním nákupu na letišti. Limit by pak zavedla po celé Evropě, a to maximálně dva alkoholické nápoje na cestujícího.
„Nerozumíme tomu, proč cestující na letištích nejsou omezeni na dva alkoholické nápoje (použijí svůj palubní lístek přesně stejným způsobem, jakým omezují bezcelní prodej), protože by to vedlo k bezpečnějšímu a lepšímu chování cestujících na palubě letadla a k bezpečnější cestovní zkušenosti pro cestující a posádky po celé Evropě,“ uvedla letecká společnost a dodala, že nejvíce konzumace alkoholu stoupá při zpožděných letech, kdy jsou lidé na letišti déle a zkracují si tak čekání.
Ryanair is calling for a limit on alcohol sales at EU airports to curb disruptive behaviour on flights, proposing a two-drink restriction per passenger.
— Euronews Travel (@euronewstravel) January 14, 2025
This comes as the airline sues a passenger for €15,000 after their disruptive actions caused a flight to be diverted.… pic.twitter.com/W2645HkQcc
Ryanair s tímto návrhem přichází poté, co potvrdil žalobu na blíže nespecifikovaného cestujícího, který loni v dubnu zapříčinil dřívější přistání a způsobil dalším 160 cestujícím zdržení přes celou noc. Let z Dublinu na Lanzarote skončil přesměrováním do Porta a společnost jej nyní žaluje o 15 000 eur (cca 380 000 Kč). Žaloba zahrnuje částky za zaplacené ubytování pro všechny cestující na jednu noc v hotelu, manipulační a přistávací poplatky a také náklady na výměnu posádky.