V iOS 8 byla představena funkce, která tehdy působila poměrně futuristický dojmem. Pro aktivaci hlasové asistentky Siri v produktech od Applu bylo možné pouze říct frázi „Hej Siri“, aniž byste museli přístroj jakkoli jinak aktivovat. Zdálo se to jako chytré vylepšení, ale často tak docházelo k nežádoucím aktivacím. Často se stávalo, že stejná nebo podobná fráze v televizním vysílání spustila chytré reproduktory v mnoha domácnostech.
Jak si všiml server 9to5Mac, nejnovější beta verze systému tvOS 18.2 vydaná tento týden přinesla novou funkci nazvanou „AdBlocker“. Ačkoli název na první pohled naznačuje, že půjde o pouhý blokátor online reklamy, ve skutečnosti bude dělat něco jiného. Nový framework AdBlocker je propojen se ShazamKitem, což je rozhraní API pro aplikace využívající Shazam - platformu pro identifikaci skladeb, kterou v roce 2018 koupila společnost Apple. Zároveň je framework propojen s procesem zodpovědným za správu hlasových příkazů „Siri“ a „Hey Siri“ v zařízeních Apple.
Kód naznačuje, že AdBlocker stáhne zvukové otisky ze serverů společnosti Apple a poté je pomocí rozhraní Shazam API porovná se zvukem zachyceným mikrofony zařízení pomocí rozhraní Hey Siri API. Pokud se určité zvuky shodují, nový rámec dočasně zakáže spouštění příkazů Siri. Funkce by se během updatů měla dostat do všech operačních systémů, které hlasového asistenta podporují.
Nutno dodat, že nejčastějším zdrojem problémů byly televizní reklamy samotného Applu. Například v reklamě na sluchátka AirPods je vyzdvihována jejich integrace do ekosystému Apple právě pomocí hlasového ovládání. Nutno podotknout, že na tento problém si mnozí uživatelé stěžují už více jak pět let, kdy se tato nechtěná funkcionalita začala veřejně probírat v médiích.