Největší potravinová společnost světa, Nestlé, v interní firemní prezentaci přiznala, že více než 60 % jejích výrobků nesplňuje uznávanou definici zdravé výživy. Dodala, že některé z nich zdravé nebudou ani po opakovaném vylepšování.
„Snažili jsme se výrazně zlepšit produkty, ale naše portfolio ani tak nedosahuje dobrých výsledků vzhledem k externí definici zdraví v prostředí, kde regulační tlak požadavky spotřebitelů rychle stoupají,“ uvedla společnost ve své prezentaci. Podle Financial Times se analýzy potravin nezabývala kojeneckou výživou, krmivem pro zvířata kávou a zdravou výživou.
Nestlé také uvedlo, že v posledních letech uvedlo na trh mnoho produktů pro děti i dospělé, které splňují kritéria zdravé výživy. „Věříme, že zdravá výživa znamená najít rovnováhu mezi pohodou a požitkem. To zahrnuje dostatek prostoru pro chutné potraviny konzumované s mírou,“ dodává.