Ghost of Tsushima Director's Cut
test

Ghost of Tsushima Director's Cut

Příběh samuraje pokračuje

Oceňovaná PlayStation exkluzivita Ghost of Tsushima se zhruba po roce od vydání dočkala regulérního příběhového DLC, které hráče zavede na ostrov Iki, ale zároveň přinese nové možnosti pro majitele PlayStationu 5. Jakým nástrahám bude muset hlavní protagonista čelit tentokrát? A jak se autorům povedlo implementovat next-gen vychytávky? Na to odpovíme níže.

Jin Sakai, hrdina herního titulu Ghost of Tsushima, úspěšně odrazil invazi mongolských nájezdníků na ostrov Tsushima, tím však jeho příběh nekončí. Nově se bude muset vypořádat s nebezpečím na přilehlém ostrově Iki, které do jeho příběhu vnáší prvek mysticismu a také lítý boj s osobními démony.

Není pochyb o tom, že Ghost of Tsushima byla pro Sony velkým úspěchem, což potvrdily vysoké prodeje i pozitivní hodnocení jak ze strany médií, tak hráčů. Bylo tak jen otázkou času, než se dočkáme příběhového DLC a v budoucnu pravděpodobně i regulérního druhého dílu příběhu Jina Sakaie – samuraje, který v mládí přišel o otce i matku.

DualSense využívá rafinované styly vibrování i zabudovaný reproduktor.

Právě ztráta otce, kterou si Jin vyčítal i v původním dílu, je jedním z motivů příběhového DLC. Na ostrov Iki, podobně jako na ostrov Tsushima, vtrhli mongolští nájezdníci, kteří se (na rozdíl od běžných samurajů) neřídí žádným kodexem cti. Nemají tak problém bojovat pomocí těch nejpodlejších technik. Khotuna Khana, hlavního záporáka z ostrova Tsushima, tentokrát vystřídá postava „Orlice“ – šamanky, která má s Jinem své vlastní plány. Infiltrace Jina na ostrov Iki je navíc o to složitější, neboť klan Sakai (ze kterého Jin pochází) má na ostrově Iki z historických důvodů velmi špatnou pověst. Bez dalšího vyzrazování dobře napsaného příběhu, který má ideální tempo a odsýpá podle mě svižněji než příběh na ostrově Tsushima, prozradím, že se můžete těšit na pár epických bitev a poctivých 6 až 8 hodin zábavy k dokončení hlavní příběhové linky. Pokud byste se však rozhodli dokončit všechny výzvy na ostrově Iki, věřím, že se můžete dostat klidně i na 10 až 15 hodin. Kromě příběhových úkolů na ostrově Iki bude navíc v den spuštění (20. srpna) odstartován také známý mód Legends s novým režimem Rivals. Majitelé PlayStationu 5 i PlayStationu 4 přitom mohou hrát společně.

Po herní stránce vývojáři využívají osvědčené mechanismy z původní hry. Nechybí ani Jinův kůň, u kterého podle mě však tvůrci opět nevyužili plný potenciál, neboť stále slouží v podstatě jen jako dopravní prostředek a hráč si k němu nebuduje žádný hlubší vztah. Na Iki se Jinův kůň každopádně naučí jeden nový trik, který oceníte v soubojích. Samotný ostrov skýtá spoustu pěkných scenérií s výhledem na moře, rozmanitý terén, ale i nové druhy zvířat – například opice. Rozmanitá je také flóra, takže můžete sbírat nejrůznější rostliny, které později využijete k vylepšování předmětů vaší postavy.

Spolehnout se můžete i na povedený vizuál a skvělé ozvučení. Hru jsem testoval na PlayStationu 5, kde běžela velmi svižně. Už tak rychlé nahrávací časy z PlayStationu 4 byly ještě o něco rychlejší. Hráči mají rovněž na výběr mezi vyšší snímkovací frekvencí a vyšším rozlišením. Mimochodem, pokud budete hrát Ghost of Tsushima Director’s Cut od začátku, musíte nejprve projít druhým aktem hlavní hry, abyste mohli odcestovat na ostrov Iki.

Co se mi opravdu hodně líbilo, je implementace ovladače DualSense, který využívá rafinované styly vibrování i zabudovaný reproduktor. V některých bitvách se tak z reproduktoru ozývá například hlas protivníka, který však zároveň uslyšíte i z televize (vaší audio soustavy). Výsledek tak působí hodně prostorově a lépe vás vtáhne do hry. Kromě haptiky byly využity také adaptivní triggery, které pocítíte při házení lana s hákem nebo natahování tětivy luku. Využití next-gen ovladače sice není na takové úrovni jako například u hry Returnal, rozhodně však pomůže navodit lepší herní zážitek.

Ať už jste odehráli původní hru, nebo jste se k příběhu Jina zatím nedostali, doporučuji nákup Ghost of Tsushima Director’s Cut přinejmenším zvážit. Čeká na vás totiž několik hodin povedené zábavy s dobře napsaným příběhem, který odsýpá, ale i možnost prozkoumávat zcela nové prostředí ostrova Iki. Povinností je pak hra pro všechny majitele PlayStationu 5, kteří Ghost of Tsushima dříve nehráli a chtějí si vychutnat další exkluzivitu od Sony. V neposlední řadě hře dodává nový rozměr haptická odezva, kterou zprostředkovává ovladač DualSense.

Foto: Sucker Punch, screenshoty z PlayStationu 5

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze