Pandemie nemoci COVID-19 ukázala, že je potřeba pomoci pracovníkům při úklidu obchodů i zpracování objednávek. Nizozemský Albert proto akceleruje vývoj technologií umělé inteligence, jak se lze dočíst v tiskové zprávě. Intenzivně pracuje na projektu robotického ramene právě na zpracovávání objednávek. Nový robot bude jezdit po prodejně díky mobilní obdélníkové základně uzpůsobené pro snadnou orientaci.
Krize způsobená #COVID19 urychlila inovace i v maloobchodě. Albert v Nizozemsku vyvíjí robotické rameno, které bude doplňovat zboží do regálů, skenovat chybějící položky a upravovat vystavení. Vyhlásil také soutěž na autonomního úklidového robota. #Robotics #Retail pic.twitter.com/v7j9LDZQDK
— Albert ČR (@albertcesko) July 9, 2020
Tým vývojářů dolaďuje robotické rameno, aby se bezpečně pohybovalo v přítomnosti lidí. Řeší také jeho schopnost identifikovat a držet různě produkty tak, aby je nezničilo. Obzvlášť náročné je ovoce, protože je křehké a nesouměrné. Vývojáři využívají techniku takzvaného strojového učení, která umožňuje počítačovému systému „učit se“ na základě pokusů a chyb. Tento způsob umožní zpracovat množství produktů a navigovat ho. Společnost věří, že bude v nadcházejících měsících testovat pokročilejší prototypy. Na svém výzkumu Albert spolupracuje s nizozemskými univerzitami.
Nizozemský Albert také vyhlásil soutěž na autonomního čistícího robota. Hygiena je prioritou společnosti a v nelehkých časech nemoci COVID-19 je obzvlášť důležitá. Standardní úklid prodejny zabere hodně času a jde o náročnou činnost, která je proto také finančně nákladná. Albert se rozhodl pro vývoj úklidového pomocníka a vybírá inovativní společnost, která ho bude schopná zkonstruovat.
Společnost odhaduje, že vývoj čistícího robota by mohl předběhnout robotické rameno, které je technicky vyspělejší, náročnější na technologie a bude vykonávat více úkolů.