Bombardier Global 8000, nadzvukové dopravní letadlo, chce odstartovat ještě letos

Bombardier Global 8000, nadzvukové dopravní letadlo, chce odstartovat ještě letos
Fotografie: Bombardier
  • Nástupce Concordu chce přinést nejen nadzvukovou rychlost, ale i mimořádné pohodlí
  • Už má za sebou letové zkoušky a probíhá finální montáž
  • Do provozu se tak dostane ještě letos

Společnost Bombardier v tiskové zprávě potvrdila, že její letoun Global 8000 nové generace postupně prochází finální montáží ve výrobním závodě společnosti v poblíž Toronta. Toto letadlo s velmi dlouhým doletem se má stát nejrychlejším business jetem na světě a jeho uvedení do provozu je plánováno na rok 2025.

Bombardier Global 8000 bude nejrychlejším civilním letadlem vyvinutým od dob Concordu, které se může pochlubit maximální rychlostí Mach 0,94 a rekordním doletem 8 000 námořních mil, tedy téměř 15 tisíc kilometrů. Dokáže spojit vzdálené dvojice světových měst, jako jsou Singapur-Los Angeles, Dubaj-Houston a Londýn-Perth.

Letové zkoušky letounu Global 8000 Business Jet zahrnovaly nedávné mise po Evropě, při nichž byly opakovány funkční provozní podmínky pro vyhodnocení schopností letounu. Zkušební letadlo prokázalo výjimečný dolet, rychlost reakce a výkon na krátké vzdálenosti, což je nezbytné pro provozovatele, kteří hledají rychlost a flexibilitu.

Kromě výkonnostních parametrů nabízí letoun Global 8000 také prémiovou kabinu se čtyřmi obytnými prostory, nejdelším místem k sezení ve své třídě, vyhrazeným prostorem pro odpočinek posádky a systémem Bombardier Pũr Air s filtrací HEPA a pokročilým přetlakem. Vyznačuje se také nejnižší relativní admořskou výškou kabiny v oboru, která zajišťuje optimální pohodlí a wellness na dálkových letech.

S blížícím se komerčním debutem letounu Global 8000 se společnost Bombardier chystá zapsat do historie letectví nejrychlejším civilním proudovým letadlem od dob Concordu. Letadlo kombinuje průlomové technické řešení, bezkonkurenční dolet a mimořádně vysoký komfort, a může tak nově definovat možnosti ve světě obchodní letecké dopravy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze