Čína už nějakou dobu směřuje ke konceptu „bezhotovostní společnosti“, a proto se intenzivně snaží zavézt digitální měnu. Myšlenka, která za tím stojí, je jednoduchá. Na rozdíl od papírových bankovek nebo kryptoměn, jako je například bitcoin, se digitální měna snadněji ovládá i monitoruje. Kromě toho jsou digitální platby prováděné skrze společnosti TenCent a AliPay populární už nyní.
Díky cnbc.com víme, že se do loterie o celkové hodnotě 10 milionů čínských juanů (34 mil. Kč), kterou Čína uspořádala, přihlásily téměř 2 miliony lidí. Čínská lidová banka tyto peníze rozdělila mezi 50 000 náhodně vybraných občanů. Výherci dostali tzv. „červené balíčky“, které obsahovaly digitální měnu 200 juanů (680 Kč).
Díky stažené aplikaci pro digitální měnu si lidé za svoji „výhru“ mohli nakoupit v několika tisících vybraných obchodech v rušné čtvrti Šen-čenu – Luohu. Na takovém místě bychom našli vše od místní módy až po stánky s pouličním občerstvením. Mezi vybrané obchody byly zahrnuty také klasické supermarkety, lékárny nebo třeba Walmart.