Vzpomínáte ještě na reklamy, které se na začátku tisíciletí snažily lidi přimět k používání internetového bankovnictví? Padaly v nich věty jako „vy ještě chodíte do banky?“ A skutečně, dnes by řada majitelů českých účtů s obtížemi vzpomínala, kdy naposledy byla na pobočce, pakliže někdy vůbec. Paradoxně proti tomuto proudu jde Česká spořitelna, která si myslí, že pobočky nejenže mají smysl, ale i ony mohou kráčet s moderními trendy.
Nová pobočka Future Lab je první ze tří set dvaceti stávajících poboček Spořitelny, kde společně s bankéři bude klientům radit AI avatar. Ten jim bude schopen pomoci nejen se servisními operacemi, ale i s péčí o finanční zdraví, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Součástí týmu pobočky budou vedle bankovních poradců také tzv. Future Lab experti, kteří se specializují na využití umělé inteligence a pro svou práci propojují digitální a AI systémy banky, aby klientům zprostředkovali jedinečný zážitek z návštěvy pobočky a pomáhali jim při správě osobních financí.
Interiér Future Labu odráží jeho experimentální charakter: od rostlin na stropě až po zelený sloup z živých rostlin umístěný u vstupu. V prostoru byl také využit černý barisol, který mění barvu podle obsazenosti jednotlivých místností nebo sklo, které po vstupu do místnosti změní barvu, aby měl klient dostatek soukromí pro schůzku nebo videohovor s bankéřem.











Future Lab není jen místem, kde klienti mohou komplexně řešit své finanční potřeby, ale zároveň zde mohou i zážitkovou formou v jednotlivých zónách otestovat své finanční zdraví v podobě interaktivních miniher. Návštěvníci moderní pobočky si zde mohou například nastavit své vysněné cíle, zjistit, jak pracují se svým finančním rozpočtem, co obnáší bydlení v nájmu a ve vlastním, na co nezapomínat při pořizování bydlení, stejně tak si zde mohou projít, na jaké životní situace je dobré se pojistit. U každé zóny finančního zdraví si návštěvník může domluvit schůzku s bankéřem nebo se ho rovnou ujme Future Lab expert, aby s ním prošel, jak lze „vysněné“ budoucnosti dosáhnout. V prostoru pobočky je i místo pro pořádání přednášek, diskusí a komunitních aktivit s pravidelnou frekvencí.
Součástí pobočky je i velká imerzivní LED obrazovka, na které návštěvníci uvidí zajímavé informace založené na datech České spořitelny a Českého statistického úřadu. Ať už jde o části jednotlivých zón, které návštěvníky nejvíce zajímají, jak se vyvíjí ceny nemovitostí v posledních letech, jaká je návštěvnost digitálního bankovnictví George nebo jak se zvyšuje počet investorů banky. Nebude chybět ani program akcí na nejbližší období a možnost se na ně snadno zaregistrovat přes QR kód.
Návštěvníci Future Labu si na pobočce mohou vyzkoušet i služby, které jsou „za hranicí bankovnictví“. Nachází se zde Zóna fyzického zdraví, kterou Spořitelna zajistila návštěvníkům Future Labu u smluvního partnera. Ten dokáže s využitím moderních AI technologií například změřit klientům tep, tlak, tělesnou teplotu či okysličení krve a poté pomocí AI avatara zprostředkuje výsledky měření a popíše potenciální zdravotní komplikace, na které je dobré se preventivně zaměřit. Také zde bude virtuální instruktorka cvičení, která návštěvníky naučí, jak se správně protáhnout, pokud mají sedavé zaměstnání, aby se cítili fit. „Vycházíme z předpokladu, že pokud je člověk dlouhodobě nemocný, má horší kontrolu nad svým finančním rozpočtem,“ dodává Petr Ropický s tím, že vůbec poprvé si banka ve Future Labu vyzkouší i prodej vlastního merche.
