Do Německa přichází vodíková éra! Dieselové lokomotivy se stanou minulostí

2
Do Německa přichází vodíková éra! Dieselové lokomotivy se stanou minulostí
Fotografie: Siemens
  • Vlak Mireo Plus H je poháněn vodíkovými palivovými články a lithium-iontovými bateriemi
  • Jednou z hlavních výhod tohoto typu dopravy je snížení emisí CO2

Deutsche Bahn, největší železniční dopravce v Něměcku, se spojil se Siemensem v boji proti klimatické krizi. Nový prototyp vlaku Mireo Plus H od společnosti Siemens by měl v budoucnu nahradit klasické dieselové lokomotivy. Je totiž poháněn vodíkovými palivovými články a lithium-iontovými bateriemi.


Z tiskové zprávy jsme se dozvěděli, že infrastruktura projde ročním testováním kolem města Tübingen. Cílem projektu je otestovat nový systém, kterého budou součástí jak nově navržené vlaky, tak nové čerpací stanice. Dojezd vlaku na vodíkový pohon Mireo Plus H by se měl pohybovat okolo 600 km, kromě toho by také vlak měl ušetřit přibližně 330 tun CO2 ročně. Pokud půjde vše podle plánu, v roce 2024 nahradí konvenční vlaky na trase mezi městy Tübingen, Horb a Pforzheim.

Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 1. 12. 2020 12:00
Co to je za blbost s tou maximální rychlostí 600 km/h, vždyť rychlovlaky TGV dosahují rychlosti cca 300 km/h! A tohle je lokálka. Pokud jste čerpali z těch stránek Siemensu, tak by jste si to měli pořádně přečíst. Protože tam se píše o max. vzdálenosti 600 km u vlaku tvořeného jedním vagónem.
Edit: Tak google tvrdí, že to má maximálku 160 km/h.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze