Druhý život pro baterie. Český startup vyvinul kontejnerové úložiště elektřiny

Druhý život pro baterie. Český startup vyvinul kontejnerové úložiště elektřiny
Fotografie: AERS
  • Ve spolupráci se Škodou Auto vznikl projekt na využití vysloužilých trakčních baterií
  • Kontejner pracuje s akumulátory z nabíjecích Škodovek

Technologický startup AERS ze skupiny Fenix Group se pochlubil nejnovějším výsledkem vlastního vývoje. Zkonstruoval vlastní kontejnerové bateriové úložiště o kapacitě 328 kWh a výkonu až 300 kW, určené k záložnímu nabíjení elektromobilů. To by nebylo samo o sobě nic výjimečného; ovšem díky partnerům projektu, tedy společnosti IBG Česko, zajišťující svoz a třídění baterií a následnou stavbu a servis samotného systému, a především Škody Auto, posloužily ke stavbě vysloužilé baterie z elektromobilu Škoda Enyaq iV a plug-in hybridů Škoda Superb a Octavia iV. Těch v tuto chvíli samozřejmě ještě není dostatek, ovšem pilotní fáze využití úložiště IBG v Praze se nyní dostává do komerční nabídky a je předáván první kus zákazníkovi. V první řadě bude k dispozici dealerům Škody Auto, nabízeny ale budou i dalším subjektům. Například benzinovým stanicím či menším firmám.

Poslouží k uchování přebytečné energie, například z fotovoltaických panelů. Ta je posléze k dispozici k libovolným účelům, kromě nabíjení elektromobilů poslouží i jako záložní zdroj při výpadku napájení na dostatečně dlouhou dobu. Úložiště je škálovatelné, jeho kapacitu lze libovolně rozšířit nebo naopak zmenšit. Použít rovněž lze různá množství paralelně zapojených baterií. Buď až 20 o kapacitě 13 kWh z plug-in hybridů, nebo 5 z Enyaqu, každý o kapacitě 82 kWh. Distribuci energie řídí vlastní software BMS, využívaný i v domácích či velkokapacitních úložištích. Výrobce předpokládá sestrojení více než 4 tisíc podobných modulů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze