V souvislosti s pandemií koronaviru se do popředí dostaly problémy, o kterých se jinak moc nemluví. Kromě jiného jde o domácí násilí, které nemusí mít podobu jen fyzického nebo slovního týrání, ale i neustálého sledování partnera a zasahování do jeho soukromí. Moderní doba a její výdobytky učinily něco takového mnohem jednodušší než kdykoli dříve.
Nejspíše i proto se rozhodl tuto činnost potenciálním slídilům zkomplikovat, nebo je v tom alespoň tolik nepodporovat, Google. Ve svých reklamních systémech zakáže od 11. srpna inzeráty na tzv. stalkerware nebo „intimní sledování partnera“. Ve svých podmínkách jej popisuje jako „spyware/malware, který dokáže monitorovat hovory, zprávy nebo historii prohlížeče; používat GPS pro sledování někoho bez jeho souhlasu.“ Zákaz se týká i běžné elektroniky, jako jsou kamery nebo dětské chůvičky v případě, že se inzerent bude zdůrazňovat jejich využití coby špehovacího nástroje. Přesné znění pravidel najdete na google.com.