Elektromobil dnes už nikoho nepřekvapí a spoustu z nich už potkáváme v běžném provozu. Jak se ale vyrovnat se závislostí na fosilních palivech a ekologickou zátěží v letectví? Na to se hledá odpověď mnohem složitěji, protože současné nevýhody akumulátorů jsou ve vzduchu obzvláště znát.
I přesto si v NASA myslí, že i zde by se mohl elektrický pohon prosadit, zejména pak na krátkých trasách v okolí velkých měst. Experimentální prototyp se jmenuje X-57 Maxwell a NASA se s ním dokonce pochlubila veřejnosti.
Hned na první pohled vás jistě zaujme neobvykle vysoký počet vrtulí. Letadlo jich má celkem 14. V chodu budou ale jen během vzletu, aby se podařilo dosáhnout náležitého vztlaku. Při letu v ustálené výšce pak budou stačit jen dvě krajní vrtule a jejich elektromotory.
V současné konfiguraci dosáhne letadlo rychlosti 280 km/h s maximálním doletem 160 kilometrů. První zkušební lety by se mohly uskutečnit v průběhu roku 2020.
Už jenom z tohoto důvodu bezpečnosti, jsou letadla "na baterky" jenom utopií.