Lázně ve vesmíru? Takto vypadá jejich návrh

Lázně ve vesmíru? Takto vypadá jejich návrh
Fotografie: Space Perspective
  • Space Perspective se zabývá neutrálními uhlíkovými emisemi při letech do vesmíru
  • Její přetlaková kapsle pro cestu do vesmíru připomíná v interiéru spíše luxusní lázně než letadlo

Zajít si na wellness, do sauny nebo do lázní není dnes nic neobvyklého? Co ale svůj zážitek pozdvihnout do nebeských výšin, a to doslova? Space Perspective, první společnost na světě, která se zabývá neutrálními uhlíkovými emisemi při letech do vesmíru, nabízí bezpečnou a šetrnou cestu bez nutnosti raket a výcviku. Uvnitř přetlakové kapsle pro osm průzkumníků je jediná svého druhu toaleta, která poskytuje klidné útočiště podobné lázním během transformujícího šestihodinového letu.

Vesmírné lázně, které jsou umístěny v jedné části prostorného interiéru kapsle, předčí vybavení, které najdete v kabině letadla první třídy, a slouží jako oáza pro jednotlivce během vesmírného letu, který je sdíleným zážitkem pro osm průzkumníků v doprovodu kapitána.

Spaceship Neptune zvenčí...

Jednou z nejčastějších otázek, které dostáváme, když se lidé dozvědí, že náš let trvá šest hodin, je, zda bude záchod,“ řekla Jane Poynterová, zakladatelka a spoluvýkonná ředitelka společnosti Space Perspective. „Odpověď je samozřejmě vždy ano. A není potřeba vakuový záchod, s jakým se potýkají astronauti, ani pleny. Pořádná a krásně navržená toaleta významně přispívá k přístupnému a jedinečnému zážitku, který nabízíme, a podtrhuje neuvěřitelný výhled na hlubokou černotu vesmíru, zářivě tenkou modrou čáru naší atmosféry, hvězdy nad námi a Zemi pod námi.

...a zevnitř.

Naším cílem bylo vytvořit prostředí, které by se podobalo spíše lázním než letadlu,“ řekl Dan Window, který spolu s Isabellou Traniovou vede všechny aspekty designu ve společnosti Space Perspective. „Celkově jsme ve Space Spa pojali jemnost a optimistické barevné tóny, které si hezky pohrávají s kontrastními barvami, které uvidíte skrze jeho dvě okna. Používáme také například světelné stíny, které vytvářejí atmosféru a umožňují přizpůsobení prostředí a také odrazí odlesky v oknech. Uklidňující zvukové kulisy budou jedinečné pro to, co zažijete ve vesmírném salónku, a jako vzpomínku na zážitky, které měli zakladatelé vesmírné perspektivy v Biosféře 2, jsme sem přinesli rostliny.

V červenci společnost Space Perspective oznámila, že prodala více než 1 600 letenek, čímž překonala počet míst prodaných jakoukoli jinou společností zabývající se vesmírnou turistikou a dosáhla obratu 200 milionů dolarů. Pro představu významu 1 600 průzkumníků je třeba uvést, že do vesmíru kdy letělo jen něco málo přes 600 osob, takže prodej společnosti Space Perspective představuje průlomový úspěch v rozšiřování přístupu lidstva do vesmíru a jeho poznávání. Posláním společnosti Space Perspective je vzít co nejvíce lidí do vesmíru, protože pohled na naši planetu z tohoto místa typický zážitek astronautů – radikálně změní vnímání našeho světa a našeho místa v něm. Astronauti se často vracejí z misí s vnitřním zápalem pro pozitivní změny a mnozí se zapojují do ekologických a společenských aktivit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze