Air Bank nově přidává možnost vkládat peníze na účet přes své vkladomaty pomocí mobilu nebo hodinek s technologií NFC. Tedy stejně, jako to už několik let umožňuje i při výběru hotovosti. Zájem o využívání chytrých telefonů či hodinek pro bezhotovostní transakce v Air Bank stále roste. Počet uživatelů se meziročně zvýšil o 28 % na 335 tisíc, což je přibližně třetina všech klientů banky. Ti už tímto způsobem zaplatili v kamenných obchodech a na internetu dohromady zhruba 43,5 miliardy korun.
„Klienti Air Bank platí digitalizovanými kartami v chytrých zařízeních stále častěji. A to nejen přes platební terminály v kamenných obchodech, ale také na internetu. Jen v e-shopech jimi zaplatili už přes tři a půl miliardy korun. Očekáváme, že podíl digitalizovaných karet na internetových platbách bude dále narůstat spolu s přibývajícím počtem e-shopů, které vedle standardní platby kartou nabízejí také možnost zaplatit přes tlačítko Google Pay nebo Apple Pay,“ uvedl Filip Zavřel, vedoucí oddělení Každodenní služby Air Bank. S mobilem nebo hodinkami si klienti zvykli peníze také vybírat. Z bezkontaktních bankomatů už si takto vybrali více než osm miliard korun a nově mohou peníze tímto způsobem na účet také vkládat přes vkladomaty Air Bank.
Klienti Air Bank mohou mobilním telefonem nebo hodinkami platit prostřednictvím Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay a Garmin Pay. Tento způsob využívá už třetina všech klientů banky (zhruba 335 tisíc). Pokud bychom se ale zaměřili pouze na uživatele mobilní aplikace My Air, z nich mobilem platí dokonce už každý druhý.
Platební služba | Počet uživatelů v Air Bank | Spuštění služby v Air Bank |
---|---|---|
Apple Pay | 183 tisíc | únor 2019 |
Google Pay | 157 tisíc | listopad 2019 |
Garmin Pay | 13 tisíc | listopad 2019 |
Fitbit Pay | 1,5 tisíce | listopad 2019 |
Air Bank spustila první službu pro bezkontaktní platby mobilem s operačním systémem Android už v dubnu 2018 přímo v aplikaci My Air, tu ale postupně nahradila služba Google Pay, spuštěná v listopadu 2019. Někteří klienti banky využívají více platebních služeb, a součet uživatelů jednotlivých aplikací v tabulce je proto vyšší než počet unikátních klientů.