Virtuální asistentka Aneta pomáhá klientům Air Bank od července loňského roku. Na webových stránkách banky jí mohou pokládat dotazy prostřednictvím chatu. Nově se Aneta přesouvá i do mobilní aplikace My Air, kde dokáže navíc komunikovat také na základě hlasových pokynů. Možnost hlasového ovládání najdou klienti zatím v My Air pro Android, pro iOS bude dostupná v příštích měsících.
„Trend hlasových asistentů si už našel svoje místo u těch největších digitálních firem světa. A my věříme, že i naši klienti si tento zcela nový způsob ovládání aplikace oblíbí, protože je pohodlný a má potenciál jim podstatně usnadnit ovládání bankovnictví. V oblasti technologických inovací se v Air Bank chceme soustředit především na technologie, u kterých věříme, že je čeká velká budoucnost, a na technologie, které se na trhu ukážou jako úspěšné,“ říká Jiří Suchý, manažer Digitálního bankovnictví Air Bank.
Ovládání hlasem je velmi snadné. Stačí otevřít aplikaci My Air, kliknout na ikonu virtuální asistentky Anety a začít mluvit. Aneta klientovi na jeho otázku odpoví jak verbálně, tak textově i s případnými odkazy do patřičné sekce aplikace či webových stránek banky. Svůj dotaz ale může klient Anetě samozřejmě i napsat, tak jak je zvyklý z chatovacího okna na webových stránkách banky.
Aneta je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, a klienti se tak na ni mohou obracet i v době, kdy je kontaktní centrum banky uzavřené. Virtuální asistentka umí v aplikaci například nabídnout klientovi tlačítko, které mu umožní ihned si zobrazit zapomenutý PIN, nebo jedním kliknutím klienta přenese přímo k žádosti o novou kartu. Stejně jako její webová verze dokáže Aneta s klienty i zažertovat.
🔊 Zapněte si zvuk. Naše virtuální asistentka Aneta vám totiž nově nejenže poradí i v aplikaci My Air. Ona se navíc pro mobily naučila mluvit a vy ji můžete hlasem stejně tak ovládat. Na iOS se teprve chystá, ale na Androidu se už hezky rozmluvila. Už jste ji vyzkoušeli? 🙂 pic.twitter.com/bH6rlT9t5e
— Air Bank (@Air_Bank) February 16, 2021
Úkony, které Aneta zvládne, bude banka postupně rozšiřovat tak, aby hlasem ovládaná virtuální asistentka dokázala pomoci s co nejširší škálou požadavků. Další rozvoj virtuální asistentky bude záviset také na zpětné vazbě, kterou klienti mohou Anetě v aplikaci rovnou předat.