Videoherní i seriálová série The Last of Us, která pojednává v přežívání posledních zbytků lidské společnosti v postapokalyptickém světě, sklízí úspěchy jak u fanoušků pasivní, tak aktivní zábavy. I když je jádrem seriálového i herního zpracování důraz na silný příběh, uvažovalo se o tom, že by vznikl titul bez jasných obrysů, naopak určený pro on-line soupeření hráčů, kteří by si tak psali své vlastní příběhy. Takto funguje mnoho velkých titulů a pro jejich vydavatelé je důležitější, že on-line části jsou schopny generovat větší zájem i zisky, než ty pro jednoho hráče. Typickým příkladem je například Rockstar a jeho GTA Online navazující na GTA V. To je schopno bavit hráče i více jak deset let od uvedení.
Přesně to byl plán pro on-line hru z univerza TLOU. O jeho konci se šuškalo už delší dobu, ale až nyní jej studio Naughty Dog potvrdilo oficiálně. „Uvědomujeme si, že mnozí z vás očekávali novinky kolem projektu, který jsme nazvali The Last of Us Online. Nedá se to říct jednoduše: Učinili jsme neuvěřitelně těžké rozhodnutí zastavit vývoj této hry,“ začíná jejich příspěvek na blogu. Ten dále odhaluje, proč k tomuto rozhodnutí došlo. Vývoj a péče o online hru je mnohem náročnější a na několik příštích let by studio vyčerpalo zdroje, které chce věnovat jiným sigleplayerovým hrám. Jedna z nich má být „velká“ a studio se ji chystá představit v nejbližší době.