„Bojím se otevřít ledničku, aby tam na mě nevykoukla reklama,“ tak mnozí v devadesátých letech komentovali nástup komerčních televizí, které nově začali přerušovat pořady reklamními bloky. O pár dekád později se tento nadnesený výrok proměnil v doslovnou skutečnost. Jak informuje web Android Authority (androidauthority.com) Samsung začal na své chladničky posílat aktualizaci, která na displej přinesla reklamy, ať už se vám to líbí, nebo ne.
Samsung webu tuto informaci potvrdil s tím, že nejde o chybu, ale o záměr. Jak se uvádí v prohlášení, jedná se o pilotní program pro některé modely chladniček Samsung Family Hub prodávané v USA. V rámci programu budou tyto chladničky zobrazovat „propagační akce a kurátorské reklamy“ na určitých krycích obrazovkách, když je obrazovka Family Hub (tj. displej na dveřích) nečinná.
Společnost upozorňuje, že reklamy lze odmítnout a odmítnuté reklamy se již nezobrazí. Formát designu reklamy se také změní v závislosti na možnostech personalizace titulní obrazovky. Reklamy se nebudou zobrazovat, když se na titulní obrazovce zobrazí fotografie nebo umělecké dílo.
Zatím není jasné, které přesně chladničky budou zásobeny reklamou, ale současná nabídka Samsungu vybavená Family Hubem v USA začíná na 1800 dolarech a končí na 3500 dolarech, tedy mezi 40 a 70 tisíci korunami. Nezdá se, že by uživatelé mohli reklamy zcela vypnout, což je škoda. Odpojením chladničky od internetu sice reklamy přestanou chodit, ale zároveň nevyhnutelně přijdete o několik chytrých funkcí, za které jste si zaplatili.