Je to tak rozšířený jev, že ho často můžeme zahlédnout i v amerických filmech nebo seriálech. Pokud někdo tamní volá na infolinku nebo technickou podporu, jeho hovor často skončí až na druhém konci světa, v Indii. Tamní firmy se specializují na poskytování těchto služeb pro zahraniční zákazníky a mají v rukávu jedno velké eso – levnou pracovní sílu. Odvrácenou stranou ale je, že přízvuk zaměstnanců nemusí být někomu na jiném světadíle příjemný, mnohdy zhrošuje i možnosti porozumění, což je u těchto služeb zásadní.
Startup Krisp oznámil, že spouští novou funkci, která pomocí umělé inteligence mění přízvuk uživatele během hovorů. Společnost zpočátku zavádí podporu pro změnu indického anglického přízvuku na americkou angličtinu. Startup uvádí, že proces konverze přízvuku zachovává hlas mluvčího a pouze přepíná fonémy tak, aby odpovídaly americkému přízvuku. Funkce byla zřejmě testována v podnikovém prostředí a beta verze se nyní objevuje v desktopové aplikaci Krisp. Uživatelé mohou funkci zapnout kdykoli během hovoru nebo před ním.

Arto Minasyan, spoluzakladatel společnosti, uvedl, že nápad na tuto funkci vzešel z problému, se kterým se setkal při svých rozhovorech. „Mnoho lidí nerozumí mému přízvuku, i když mluvím dobře anglicky. Napadlo nás, že změna přízvuku by mohla lidem pomoci mnohem lépe si porozumět. Na tomto problému jsme začali pracovat před dvěma lety a nyní jej uvolňujeme v beta verzi,“ řekl Minasyan. Krom toho tento AI nástroj umožňuje další úpravy v reálném čase, jako je strojové tlumočení nebo odstranění okolního hluku.