Netflix vydal zprávu o svém hospodaření pro investory. Za řadou tabulek a čísel lze také vyčíst informace, které se v konečném důsledku dotknou obyčejných uživatelů. Zvláště pak těch, kteří oproti pravidlům sdílejí heslo i s lidmi, kteří s nimi nebydlí ve společné domácnosti.
O tomto přístupu se diskutuje už zhruba rok. Po prvních informacích následoval test ve vybraných zemích Jižní Ameriky, v němž začal přísněji posuzovat pravidla týkající se zařízení, která využívají stejný uživatelský účet. Výsledky testu však vedení Netflixu zaskočily. Spousta tamních uživatelů považovala vynucovaná pravidla za nefunkčnost služby a hojně rušili účty. I to se mohlo podepsat na špatných hospodářských výsledcích z loňského léta.
Nicméně testování pokračovalo. Podle zprávy výsledky z Kanady mluví o pravém opaku. Většina lidí si připlatila za další členy nebo založila nový účet. Vývoj v počtu platících zákazníků se tak otočil. Ze zprávy tak jasně vyplývá, kdy se podobně přísného přístupu dočká i zbytek světa. Vše by mělo být připraveno během prvního čtvrtletí. Pak se budou ladit i ty nejmenší detaily, aby omezení nezasáhlo ty uživatele, kteří často cestují. Nejpozději v druhém čtvrtletí tohoto roku ale dojde k plošnému zavedení restrikcí.
Ze zprávy pro investory lze vyčíst i další zajímavé údaje. Například levnější tarif s reklamami je pro Netflix úspěch, pomohl přilákat nové zákazníky, aniž by došlo k přelivu těch stávajících. A perlička na závěr. Letos na podzim ukončí Netflix rozesílání DVD poštou, což byla služba, kterou původně nabízel, než se z něj stal celosvětový streamovací gigant.