Ratchet & Clank: Rift Apart
test

Ratchet & Clank: Rift Apart

Akční jízda, která vás nenechá vydechnout

Série Ratchet & Clank od studia Insomniac je s námi již bezmála dvě dekády. Nejnovější díl, který je zároveň prvním dobrodružstvím Ratcheta a jeho robotického společníka Clanka pro PlayStation 5, byl proto horlivě očekáván. Podařilo se Insomniac po skvělém titulu Marvel’s Spider-Man nasadit laťku kvality ještě výš?

Pokud jste viděli některý z trailerů na Ratchet & Clank: Rift Apart, pravděpodobně víte, že nový díl není jen dalším „zářezem“ v již legendární sérii, ale také se snaží co nejlépe ukázat potenciál herní konzole PlayStation 5. Díky tomu, že hra vychází pouze na „next-gen“, a vývojáři tak nemuseli titul upravovat i pro starší PlayStation 4, mohl být využit plný potenciál superrychlého načítání, zvukového enginu či precizní haptické odezvy ovladače DualSense. Jak vypadá výsledek jejich snažení? To se dozvíte na následujících řádcích.

Haptika i zvuk, který pohltí

V případě Ratchet & Clank: Rift Apart se vývojáři vyřádili a například haptická odezva je (téměř) srovnatelná s tou u vyhlášené hry Returnal. Adaptivní triggery zase dle intenzity zmáčknutí mění režimy střelby u bohatého arzenálu zbraní, který čítá kromě pistole rovněž různé druhy minometů a dalších prostředků sloužících k efektivnímu odstranění nepřátel. Pokud hru hrajete se sluchátky nebo s lepší audio sestavou, náležitě si vychutnáte také zvuk, u něhož byl využit potenciál technologie Tempest 3D AudioTech, která zprostředkuje pohlcující zvuk. Jedná se o jednu z přehlížených funkcí PlayStationu 5, přesto má zásadní podíl na působivém herním zážitku, který je v tomto případě zkrátka pohlcující.

Vizuál stírá rozdíl mezi filmem a hrou

Série Ratchet & Clank byla graficky vždy na výši a již u PlayStationu 4 padaly fráze o tom, že by se hra dala zaměnit za animovaný film. Ještě více to platí u posledního dílu, který vypadá naprosto fantasticky a připomíná drahý film od Pixaru. Během hraní budete nejednou obdivovat úžasné animace postav, ale také detailně zpracované prostředí. Velký podíl na tom má rovněž technologie ray-tracing, která se postará o to, že si budete prohlížet svůj odraz v kaluži na chodníku velkoměsta a nevěřit svým očím, jak skvěle v něm Ratchet vypadá.

Hra během testování obdržela také patch přinášející podporu módů Performance (dynamické 4K ve 60 FPS) a Performance RT (dynamické 4K ve 60 FPS s podporou ray-tracingu). Běžně běží Ratchet & Clank v režimu 30 snímků za sekundu ve 4K a podporou ray-tracingu + s vylepšeným nasvícením i vyšší hustotou objektů vykreslených na scéně. V tomto režimu jsem si hru většinu času užíval, pokud však preferujete co nejplynulejší herní zážitek, stačí si aktivovat režim s 60 FPS.

Superrychlé reakce jsou jistotou nejen při spouštění hry, ale samozřejmě také během hraní. V tomto případě možná ještě více, neboť ve hře „riftujete“ mezi různými prostory. Rift vás může posunout o pár metrů na stejném místě, což vám usnadní manévrování ve chvílích, kdy svádíte lítý boj s přesilou protivníků. Zároveň vás však může přenést do zcela nových prostředí, jinými slovy jiného levelu, což by u předešlé generace herních konzolí nebylo bez načítání možné.

Příběh plný akce

Ratchet & Clank: Rift Apart je stále plošinovkou, kterou však doprovází natolik akční příběh, že vás hra nenechá vydechnout. Ústředním motivem je boj s doktorem Nefariousem, do kterého se promítne právě již zmíněné riftování do paralelních vesmírů, díky čemuž získáte možnost poznat novou postavu Rivet. Rivet je podobně jako Ratchet, lombax, má svůj osobitý humor a namísto klíče pro fyzický útok na blízko využívá kladivo. Herním stylem je dost podobná Ratchetovi. Nečekejte tedy, že by se Rivet specializovala například na stealth, zatímco Ratchet bude nepřátele likvidovat v otevřených přestřelkách.

Očekávejte špičkový dabing i kvalitní lokalizaci.

Rivet je každopádně velmi zajímavá postava, která je skvěle napsaná a oživuje klasické duo Ratchet & Clank. Kromě toho ve hře samozřejmě narazíte na spoustu dalších postav. Některé vystupují čistě v rámci příběhu, jiné mají i další využití, například obchodnice, od které si můžete koupit zbraně či je různě upravovat. Systém upgradování je dobře zpracovaný a není příliš náročný na sběr herní měny, což udělá radost méně zkušeným hráčům.

Příběhovou atmosféru dotváří také skvělý dabing a na našem trhu i dostupná česká (textová) lokalizace. Přeloženy jsou nejen dialogy, ale také rozhraní hry a nutno podotknout, že se jedná o překlad povedený, který vystihuje dané situace ve hře.

Zhodnocení

Je jen na vás, jestli se necháte více okouzlit působivým vizuálem, nebo akčním příběhem, který vás zanese na několik planet a seznámí vás se sympatickou Rivet. Tento titul si zkrátka zaslouží vaši pozornost. Pokud se řadíte mezi šťastlivce, kteří již mají PlayStation 5 doma, neměl by chybět na vašem seznamu her.

Foto: Insomniac

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze