Tekken 8
test

Tekken 8

Želená pěst znovu tvrdě udeřila

Série Tekken se nezapomenutelně zapsala do videoherní historie jako jedna z prvních bojovek ve 3D, která byla navíc kromě tehdy velmi populárních herních automatů dostupná také na videoherních konzolích PlayStation. Nejnovější díl s názvem Tekken 8 se nám po dlouhých 9 letech od vydání Tekkena 7 snaží naservírovat kombinaci prvků, které milujeme, ale zároveň je oživit o některé zajímavé novinky. Jak se to vývojářům z Bandai Namco povedlo?

Tekken je, podobně jako Mortal Kombat, velkým pojmem mezi hráči i nehráči napříč několika generacemi. Ostatně mnozí budou mít tuto hru spojenou s dětstvím, kdy si mohli za odměnu po škole „zapařit“ Tekkena. A pokud byli dostatečně privilegovaní a disponovali druhým ovladačem, mohli si dopřát i mnoha napínavých utkání s kamarády. Nejnovější Tekken 8 je pak stále oním dobrým Tekkenem ve smyslu, že si jej můžete zapnout třeba i jen na 15 či 20 minut denně a na chvíli se odreagovat, ale také disponuje celou řadou promyšlených funkcí, které umožňují dlouhodobý herní rozvoj a vyžití i pro ty nejnáročnější (profesionální) hráče.

Nové postavy i režim Heat

Zřejmě nikoho nepřekvapí, že Tekken 8 obsahuje hned několik režimů, kdy většina hráčů sáhne alespoň na začátku po příběhovém módu. Ten je provede komplikovanými vztahy nejen v rámci rodiny Mishima, ale také obsahuje mnoho dalších příběhů neméně důležitých postav a ještě více odkazů na různé historické momenty a postavy, se kterými se v Tekkenovi 8 přímo nesetkáte. S kým se naopak setkáte poprvé, je hned několik nových postav, mezi nimiž najdeme Azucenu z Peru, francouzského agenta OSN Victora a také záhadnou japonskou bojovnici Reyinu z rodiny Mishima. Všichni tři mají rozdílné bojové styly, avšak zřejmě nejzajímavější z nich je právě Reyina, jejíž příjmení napovídá, jaký bojový styl zhruba aplikuje na své soupeře. Každopádně stále platí, že mistři utkání se můžete teoreticky stát s jakýmkoliv bojovníkem, neboť si vývojáři dali skutečně hodně záležet na tom, aby byly schopnosti jednotlivých postav vyvážené.

V rámci soubojů je rovněž nejvýraznější novinkou tzv. Heat systém, který může udělat souboje mnohem agresivnějšími, ale je potřeba dobře promyslet, kdy Heat použijete. Ve své podstatě má učinit hraní za jednotlivé postavy zábavnějším a oslovit i méně zkušené (občasné) hráče, kteří netráví desítky hodin pilováním svých bojových dovedností jako profesionální hráči. V rámci režimu Heat je pak možné použít tzv. Heat Burst či Heat Engager, v obou případech hraje roli obnovitelné zdraví, ale také vylepšené útoky, což vás motivuje k tomu používat i útoky a komba, jež běžně nepatří mezi vaše oblíbené. Jakkoliv může být složitější Heat vysvětlit, jeho využívání si v rámci skutečného hraní velmi rychle osvojíte a bude vás bavit.

Kromě již zmíněného příběhové režimu, jenž je sice povedený, ale ne tak docela ohleduplný k absolutním nováčkům, kteří mnoho souvislostí hned tak nepochopí, však Tekken 8 nabízí i řadu dalších možností, jak se „vybít“. Jedním z nich je tréninkový režim, kde si může hráč osvojit nové útoky a speciální chvaty, přehrávat si souboje a učit se pokročilá komba. Dalším důležitým prkvem je pak hraní online s podporou technologie rollback netcode pro co nejlepší synchronizaci s minimální latencí v rámci hraní po internetu. V rámci online hraní je rovněž velmi zajímavá možnost využít cizích (již odehraných) zápasů, a to klidně vašich přátel. Následně si můžete odehrát jejich zápasy, poradit jim, jak mohli něco udělat jinak, ukázat jim jinou strategii a podobně. V prostoru online herního lobby jsou rovněž k dispozici široké možnosti vizuálních úprav.

Každý si přijde na své

Tekken 8 boduje nejen svou propracovaností, co se herních mechanik týče, ale také audiovizuální stránkou. Díky tomu, že hra nevyšla na starší či méně výkonné konzole, jako je třeba Nintendo Switch, mohli vývojáři využít velmi schopný herní Unreal Engine 5 a implementovat spoustu krásných efektů. Hra tak vypadá naprosto famózně, má špičkové animace a spoustu detailů, kterých si během soubojů všimnete, ať už se jedná o živé (interaktivní) arény či třeba vlající kus oblečení (či vlasů) na postavách. Během hraní Tekkena 8 na konzoli PlayStation 5 jsem si rovněž nevšiml jakýchkoliv nedostatků vedoucích například k poklesu snímkovací frekvence či jiným neduhům, vše bylo perfektně odladěno, což se dnes (zejména u takto velké hry) již jen tak nevidí.

Na výsledném dojmu z hraní Tekkena 8 se jistě podílí také povedená haptická odezva u ovladače DualSense či skvělý hudební podkres, v němž se mísí velké množství hudebních stylů, ať už jde o jazz či třeba elektronickou hudbu. Na své si přijdou i znevýhodnění hráči, kteří ocení podrobné možnosti nastavení „přístupnosti“, tj. například úpravu kontrastu a mnoha dalších aspektů, jež by měly usnadnit herní život jakkoliv zrakově či sluchově znevýhodněným jedincům.

Zhodnocení

Je až s podivem, jak se tvůrcům Tekkena 8 povedlo přinést výrazný nový prvek v podobě povedeného systému Heat a zároveň si zachovat vše, co fanoušci předešlých dílů milovali. Jakožto spíše občasného hráče mě potěšil pěkně zpracovaný příběhový režim a spousta možností, jak se realizovat v rámci offline hraní. Náročnější hráči, kteří se chtějí stát co nejlepšími bojovníky, pak jistě ocení povedený online režim, v němž mají nespočet možností, jak pilovat své dovednosti a stát se co nejlepšími bojovníky.

Foto: Bandai Namco

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze