Funkci Street View od Googlu dnes považujeme za samozřejmost, ale jak vlastně probíhá samotné mapování terénu? Pokud se jedná o místa, ke kterým vede silnice, využívá Google speciálně vybavených automobilů, které mají na střeše umístěnou soustavu kamer. Dost pravděpodobně jste některé z těchto zvláštně vypadajících vozidel zahlédli. Co se však děje s místy, kam se automobily jen tak nedostanou? V takovou chvíli přichází na pomoc Street View Trekker – batoh osazený kamerovým systémem.
Tento speciální batoh si nasadí osoba na záda a následně se může vydat (obvykle pěšky, ale třeba i na skútru nebo zádech velblouda) mapovat. Právě díky kompaktnosti zařízení tak lze snímat i úzká, obtížně průchozí místa či oblasti dostupné pouze pro pěší. Fotografie se pořizují automaticky zhruba každé dvě a půl sekundy během chůze (či jízdy) operátora, kterému kamera vystupuje 60 cm nad ramena. Fotozařízení je osazeno 15 objektivy mířícími do všech směrů, váží kolem 18 kg a je 120 cm vysoké. Optimálních výsledků zařízení dosahuje při běžném tempu chůze, avšak je schopné fungovat i při rychlosti do 40 km za hodinu. A ani s výdrží na tom není špatně. Integrované baterie zvládne zhruba 6 až 8 hodin provozu.
Street View je dostupné ve více než 88 zemích (včetně Arktidy a Antarktidy). Díky zmapování světově známých lokalit, jako například Eiffelova věž nebo nejvyšší hory Japonska (Fudži), lze z pohodlí domova prozkoumat svět. Poprvé byl batoh použit pro nasnímání arizonského Grand Canyonu a posledním přírůstkem jsou prostory Národního muzea v Praze.