Amazonu se povedlo něco, co zvládne jen málo výrobců – vytvořit v podstatě zcela nový trh. Chytré reproduktory se staly velice populárními produkty a postupně je začíná vyrábět stále více velkých společností. Na špici je však podle posledního průzkumu trhu v druhém čtvrtletí letošního roku stále Amazon, ale Google už ho velice rychle dotahuje. Apple je zatím v ústraní, jelikož se předražený HomePod neprodává ani zdaleka tak dobře jako obsáhlejší a cenově rozmanitá rodina Google Home či Amazon Echo.

Pokud můžeme zveřejněným číslům věřit na sto procent, zažil Googlu oproti loňskému roku za stejné období monumentální nárůst v prodejích o 420 %, což je obrovský rozdíl oproti nárůstu „jen“ 64 % Amazonu. Zároveň je ovšem letos trh s chytrými reproduktory daleko rozmanitější. Amazon a Google nyní tvoří pouze 69 % trhu, zatímco loni to bylo více jak 90 %. Čísla narušuje především vzestup čistě čínských značek jako Alibaba, JD.com či Baidu.