Chytré reproduktory aktuálně zažívají rozmach. Společnosti Amazon se podařilo přijít s kvalitním produktem Echo, avšak uživatelé jej používají jen velmi málo a často pro jednoduché otázky typu „Jaké je počasí?“ nebo „Jak uvařit vejce?“. Amazon by si přitom představoval, že skrze jejich hlasovou asistentku Alexu budou lidé například hlasově nakupovat. Průzkumy nicméně odhalily, že z přibližně 50 miliónů uživatelů provedla v roce 2018 hlasový nákup pouhá 2 % z nich.
Z nijak velkého počtu uživatelů, kteří si nákup vyzkoušeli, se v 90 % případů jednalo o jednorázový nákup. Kvůli nízkému využití této funkce má Amazon problém se správným vyhledáváním. To se ostatně potvrdilo i serveru gearbrain.com, který při testu chtěl skrze Alexu objednat papírové kuchyňské utěrky. Namísto nich jim však Alexa skrze reproduktor doporučila toaletní papír. Zdá se tak, že prozatím se uživatelé s reproduktory pouze seznamují a na složitější akce si netroufají.