Nedávno jsme se dozvěděli, kteří výrobci chytrých reproduktorů jsou v současnosti nejpopulárnější. Nenastalo žádné překvapení – na špici se ocitl Amazon, na který se velice rychle dotahuje Google. Dnes se však můžeme podívat na prodejní čísla konkrétních produktů a najednou se situace obrací. Za druhé čtvrtletí letošního roku byl nejpopulárnějším chytrým reproduktorem levný Google Home Mini, jehož se prodalo 2,3 milionů kusů, což nám dává 20% podíl na trhu. Hned v závěsu je rovněž levný Amazon Echo Dot, kterému k prvenství nepomohly ani výrazné a časté slevy. Dosáhl na 2,2 milionů kusů neboli 18% podíl.
Na třetím místě následuje větší Amazon Echo a na čtvrtém čínský Alibaba Tmall Genie. TOP 5 uzavírá původní Google Home. Pod touto pěticí se pohybuje HomePod od Applu s 6% podílem za druhé čtvrtletí. Nižší prodeje se odrážejí samozřejmě ve vysoké ceně, jelikož všechny populární zařízení jsou ty nejlevnější. Na druhou stranu mají na svědomí Home Mini a Echo Dot 17 % příjmů z chytrých reproduktorů, zatímco Apple s jediným produktem a minimální podílem na trhu si ukousl rovněž 16 % příjmů. Očividně Applu boj vyšší cenou oproti hrubým počtům perfektně vychází. Podle analytiků se přitom trh chytrých reproduktorů stále rychle rozrůstá, za což může rozrůstající se nabídka zařízení a samozřejmě také lepší dostupnost.
Prodané kusy | Podíl na trhu | |
---|---|---|
Google Home Mini | 2,3 milionů | 20 % |
Amazon Echo Dot | 2,2 milionů | 18 % |
Amazon Echo | 1,4 milionu | 12 % |
Alibaba Tmall Genie | 0,8 milionu | 7 % |
Google Home | 0,8 milionu | 7 % |