V roce 2019 se Tesco zavázalo, že do roku 2025 bude vyrábět obaly svých produktů z materiálů, které umožní plnou recyklovatelnost. Po představení 200 různých produktů pro domácnost, jako jsou prací prostředky nebo prostředky pro domácí úklid v plně recyklovatelných obalech, nyní Tesco uvádí na trh plně recyklovatelné obaly také pro výrobky kategorie těstovin a rýže. Vzhledem k tomu, že čeští zákazníci nakoupí v Tescu ročně přes 4,25 milionu kusů těchto produktů, přináší plně recyklovatelné primární (obaly, ve kterých výrobek nakupuje zákazník) i sekundární obaly (které chrání výrobky při distribuci) významnou úsporu materiálů, které by jinak musely skončit na skládce.
Představujeme druhou produktovou řadu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech!👍♻https://t.co/G7bQZQRPDE
— Tesco Czech (@TescoCZ_MEDIA) December 2, 2021
„Ve společnosti Tesco nepřetržitě již řadu let pracujeme na snižování dopadů našeho podnikání na životní prostředí tím, že v našich provozech předcházíme plýtvání potravinami i obalovými materiály. Podařilo se nám eliminovat všechny těžko recyklovatelné a nerecyklovatelné materiály z obalů produktů vlastní značky Tesco a zavázali jsme se, že do roku 2025 budeme mít všechny produkty vlastní značky v plně recyklovatelných obalech. Jelikož jsou těstoviny a rýže jednou z nejčastějších položek každodenního nákupu českých domácností, nabízet tyto Tesco produkty ve 100 % recyklovatelných obalech je dalším významným příspěvkem na naší cestě k udržitelnější spotřebě a výrobě,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco v České republice.
Obaly výrobků jsou vyhotoveny z materiálů, které umožňují zákazníkům po spotřebování výrobku vytřídit je prostřednictvím třídících popelnic ve svých městech a obcích. Více než 83 tun druhotných papírových obalů ročně navíc vytřídí společnost Tesco ze svých českých prodejen a distribučního centra a posílá je k dalšímu zpracování, takže z odpadu vznikne recyklovaný papír. Z něj se například vyrábějí papírové nákupní tašky Tesco. Pokud by prodejce materiály netřídil, muselo by se v zemi každý rok vysadit 1 417 nových stromů, které takto nahrazuje papír pro recyklaci, resp. sběrový papír. Tesco tak naplňuje svou dlouhodobou ambici vrátit staré obaly zpět do oběhu v souladu s principy oběhového hospodářství.