Dávno pryč jsou ty doby, kdy Facebook a další sociální sítě nabízel obsah pouze od přátel nebo dalších sledovaných subjektů. Dnes fungují hlavně na tom principu, že se snaží svému uživateli nabídnout obsah podle toho, co ho zajímá. Cílem je získat co nejvíce jeho pozornosti, maximalizovat tak čas strávený na dané platformě. Ten lze totiž následně proměnit na zisk z prodeje reklamy.
Každá interakce uživatele se sociální sítí je tak zaznamenána, analyzována a využita. A to je teprve začátek. Meta mění způsob doporučování videí na Facebooku v sekcích Reels, Groups a v hlavním kanálu Facebook Feed a využívá k tomu algoritmus doporučování videí založený na umělé inteligenci, prozradil šéf Facebooku Tom Alison.
Největší sociální síť na světě již přešla na nový engine Reels, svého konkurenta TikToku, a plánuje jej používat na všech místech Facebooku, kde se zobrazuje video – v hlavním kanálu Facebooku a ve Skupinách – v rámci technologického plánu do roku 2026, řekl Alison na technologické konferenci Morgan Stanley v San Franciscu.
Od doby, kdy v USA i jinde ve světě začala v posledních letech prudce růst popularita aplikace TikTok, která nabízí vertikální videoklipy a je známá svým výkonným doporučovacím systémem, je pro společnost Meta prioritou konkurovat jí. Když Facebook testoval nový doporučovací engine poháněný umělou inteligencí u Reels, doba sledování se zvýšila zhruba o 8 až 10 procent, prozradil Alison. „Takže nám to napovědělo, že tato nová architektura modelu se učí z dat mnohem efektivněji než předchozí generace,“ řekl Alison.