Mallpay loni zprostředkoval platby za více než 300 milionů korun

Mallpay loni zprostředkoval platby za více než 300 milionů korun
Fotografie: Mall
  • Fintech Mallpay má za sebou nejlepší rok ve své historii
  • Počet pravidelně nakupujících poprvé přesáhl hranici 100 tisíc, báze klientů přesáhla 400 tisíc a pokrytí v síti partnerů stouplo víc než padesátinásobně

Počet plateb, které přes Mallpay klienti realizovali, stoupl za jediný rok na dvojnásobek – konkrétně přesáhl hranici 255 tisíc transakcí. Tahounem růstu se staly především Mallpay karty, které se na něm v loňském roce podílely již skoro ze 60 procent. A rekordně vzrostla i celková hodnota plateb – vůbec poprvé s Mallpay Češi zaplatili zboží nebo služby za více než 300 milionů korun.

Právě nové Mallpay karty, vydávané zdarma ke každému ověřenému účtu Plus, se ukázaly jako trefa do černého. Přestože byly představeny až v říjnu, za pouhé dva měsíce dokázaly přilákat tisícovky zájemců. K hlavním benefitům Mallpay karet – o rok delší záruce zdarma nebo bezplatnému pojištění proti krádež a rozbití – si klienti rychle našli cestu. Do konce roku se tak počet majitelů Mallpay karty přiblížil k hranici 7 500 a meziročně vzrostl o celých 650 % a v současné chvíli je využívá necelých 10 tisíc uživatelů.

Zpětně viděno to pro nás byl opravdu těžký rok. Hned dvakrát jsme se museli vrátit ze slepé uličky, přiznat si, že náš produkt není dost dobrý. Na druhou stranu pouze kompletní překopání části služeb nám umožnilo zůstat službou s nadšenými klienty. A je to poznat – měsíčně přibývají více zhruba dva tisíce našich Mallpay karet, které lidé okamžitě aktivně využívají – v Česku i cizině, na platby i výběry z bankomatů,” zmiňuje Adam Kolesa, CEO Mallpay. „Jakkoli jsme na naše výsledky interně přísní, je na místě spokojenost.

Schopnost flexibilně reagovat na přání českého zákazníka si pochvaluje i poloviční vlastník, banka ČSOB. „S aktivitami globálních hráčů a příchodem nových fintechů pro nás bude role Mallpay ještě zajímavější. V ČSOB si chceme nejen zachovat, ale ještě rozšířit vysokou kompetenci v rámci tuzemské e-commerce. To je možné, pouze pokud máte možnost flexibilně reagovat na proměny českého prostředí a jeho potřeb,” zmiňuje Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital. „Impozantní růst Mallpay navíc napovídá, že už letos bude v celé řadě oblastí nastavovat nové standardy. Například v rámci konceptu ‘obohacených plateb’, které do placení koncentrují maximální množství zákaznických benefitů a mohou se postupně stát game-changerem.

Mallpay nabízí každý čtvrtý e-shop

Rekordní byl loňský rok také v počtu partnerů, u kterých je za Mallpay možné využít jednoduché platební tlačítko. To umožní odložit splatnost o 14 dní do výše 5 tisíc korun každému jen na základě ověření prostřednictvím telefonního čísla. Zatímco v roce 2020 nabídlo tuto službu 160 e-shopů a online služeb, loni se jejich počet i díky integraci Mallpay do největší platební brány ComGate dostal přes 9 000.

Stali jsme se tak nejdostupnější odloženkou na trhu. Možnost jednoduše zaplatit zboží se čtrnáctidenním odkladem najede na většině velkých e-shopů a pokud bychom vzali všechny e-shopy, pak je to zhruba každý čtvrtý,” udáví Adam Kolesa. „A vůbec poprvé jsme umožnili odkládat i platby mimo online prostor. Díky spolupráci se startupem Qerko dnes můžete s odloženou platbou zaplatit také ve skoro tisícovce restaurací a barů.

Platební morálka byla i přes inflaci dobrá

Pozitivní zprávou je, že i přes turbulentní závěr roku, svíraného inflací, se platební morálka klientů Mallpay nezhoršila. V některých oblastech je dokonce lepší. Podle Adama Kolesy jsou důvody dva – v první řadě Mallpay stále vylepšuje své algoritmy, podle kterých rozhoduje, kdo může odloženou platbu využít. Druhým důvodem je stále větší znalost odložené platby mezi Čechy, kteří si od ní neslibují vyřešení svých finančních problémů.

Odložená platba je služba, která má zvyšovat pohodlí při placení a pomáhá s cashflow domácností. Rozhodně nemůže sloužit jako nástroj k řešení finančních problémů. I z toho důvodu zhruba třetině lidí transakci nepovolíme,” zmiňuje Adam Kolesa. „Pozitivní zprávou je, že i přes raketově rostoucí útraty se počet plateb měsíc po splatnosti – tedy po doběhu všech tří upomínek – snížil o další třetinu a týká se pouhých desítek uživatelů měsíčně.

Mallpay není jen odložená platba. Buduje ekosystém chytrého placení

Obdobným tempem jako loni chce Mallpay růst i tento rok. V plánu je znásobit počet klientů s ověřeným účtem Plus a tím i využívaných Mallpay karet. Ty by Adam Kolesa už rád brzy viděl v roli „nejoblíbenější druhé karty v peněžence.” V letošním roce by tak klienti Mallpay mohli poprvé zaplatit zboží a služby za více než půl miliardy, počet karet by se mohl přiblížit k 30 000.

Mallpay navíc nechce být nadále vnímán pouze jako poskytovatel odložených plateb. Jeho cílem je profilovat se jako nástroj pro chytré placení – tedy platby, které jsou nejpohodlnější a nejvýhodnější na trhu, protože na sebe mají navázanou celou řadu benefitů. „Novou cestu jsme naznačili už loni, představením bezplatného prodloužení záruky a pojištění zdarma. Letos navazujeme například jednoduchými investicemi s každou platbou nebo zaslat s pomocí Mallpay platbu libovolné třetí straně – ať už to bude nájem nebo platba za telefon. A speciální službu chystáme i pro všechny, kteří využívají digitální předplatná,” zakončuje Adam Kolesa.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze