Obliba nákupů přes mobilní zařízení se nezastavila ani v době koronaviru. I díky tomu by počet objednávek přes smartphony nebo tablety mohl letos stoupnout z 55 % na celých 60 %. Pro e-shopy to však znamená výzvu navíc – takzvaný m-commerce gap. Mobilní platformy mají totiž významně horší konverzní poměr, a to v rozmezí od 10 do 20 % oproti desktopům.
Při uvažovaných 200 miliardách očekávaného obratu celé e-commerce to může znamenat zbytečnou ztrátu 8 miliard na nedokončených objednávkách na mobilních platformách. E-shopy proti tomu stále častěji úspěšně bojují zaváděním nových platebních metod, které jsou pro nákup přes mobil nebo tablet vhodnější. Ve světě se i díky tomu pro mobilní objednávky staly vedle Apple Pay a Google Pay standardem odložené (BNPL) platby. Fintech Mall Pay potvrzuje, že za poslední rok stoupla penetrace jeho mobilní aplikace mezi všemi klienty na 30 % a už nyní celkově mobil pro objednávku využívá přes 60 % uživatelů.
„Korona jasně ukázala, že většina uživatelů preferuje platby přes mobilní zařízení i v případě, kdy tráví většinu dne doma. A rozhodně se to netýká jen mladších ročníků. Z pohodlného placení přes smartphone se postupně stává očekávaný standard většiny české populace,“ míní Adam Kolesa, CEO Mall Pay. „Placení je krok, u kterého se už nechceme zbytečně pozastavovat. To samozřejmě nahrává odložené platbě, která umožní řešit platbu až několik týdnů po samotném nákupu.”
Mall Pay proto nepřestává do vývoje mobilní aplikace investovat. Poslední vylepšení se týkalo spuštění ověření platby telefonem, tedy pomocí gesta, otisku prstu nebo FaceID. Nahrazení původní verifikace pomocí SMS kódu zkracuje odložení platby, takzvaný skip, na zlomek původního času. Stejného zjednodušení se dočkalo i přihlášení do aplikace.
Zároveň došlo k výraznému zrychlení prokazatelně bezpečných plateb pomocí skipovací karty, které nově vyhodnocuje specializovaný algoritmus. Již nyní je každá druhá potvrzena takzvaně na pozadí, postupně se však bude jejich počet zvyšovat. „Čím častěji naši uživatelé skipují a čím více dat o jejich chování máme, tím více si můžeme dovolit placení zrychlovat. Až 70 % plateb dokážeme už v blízké budoucnosti potvrzovat jen na základě ověření na pozadí, bez nutnosti schválení klientem. Tím opět zvýšíme komfort a šetříme vteřiny, zároveň ale zachováváme dosavadní bezpečnost plateb,” zakončuje Kolesa.