Jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních letadel, Airbus, představil tři koncepty bezemisních letadel, která jsou poháněná vodíkem. Společnost chce s nimi snížit emise, které způsobuje letecká doprava, až o 50 %.
Každý koncept představuje jiný úhel pohledu a zkoumá různé technologické a aerodynamické cesty k postavení letadla, které šetří životní prostředí. První letoun – Turbofan – vypadá jako klasické komerční letadlo, druhý, Turboprop, připomíná dopravní letadlo s turbovrtulovým pohonem a třetí – Blended-Wing Body (BWB) – se podobá samokřídlu s ojedinělým designem a prostorným interiérem.
Tato letadla spojuje speciálně upravený motor s plynovou turbínou, který spaluje kapalný vodík. Současně také využívá vodíkové palivové články na tvorbu elektrické energie.

U Turbofanu zajišťují tah dva dvouproudové motory. Systém na skladování vodíku a jeho distribuční systém je umístěn za zadní tlakovou přepážkou. Tento dopravní letoun pojme zhruba 120 až 200 cestujících.

Podobně jako u Turbofanu, i u Turbopropu zásoby vodíku a distribuční systém najdeme za zadní tlakovou přepážkou letadla. Tah u Turbopropu však zajišťují dva hybridní turbovrtulové motory, které pohání vrtule se šesti lopatkami. Do tohoto letadla se vejde až 100 pasažérů.

BWB pak díky prostornému interiéru nabízí více možností pro skladování a distribuci vodíku, proto jsou skladovací nádrže na kapalný vodík pod křídly. Stejně jako u Turbofanu tah obstarávají dva dvouproudové motory. Tímto speciálním letadlem se proletí až 200 osob.