Neexistují, přesto vydělávají miliony: AI modelky mají život snů, jenže vůbec ne

Neexistují, přesto vydělávají miliony: AI modelky mají život snů, jenže vůbec ne
Fotografie: vygenerováno pomocí AI DALL-E, OpenAI
  • AI modelky vydělávají i statisíce za jeden sponzorovaný příspěvek
  • Ty nejvýraznější mají i několik milionů sledujících
  • Za těmi nejúspěšnějšími stojí velká studia či skupiny

AI modelky vydělávají i statisíce za jeden sponzorovaný příspěvek Ty nejvýraznější mají i několik milionů sledujících Za těmi nejúspěšnějšími stojí velká studia či skupiny

Umělá inteligence pomalu prosakuje prakticky do každého zákoutí – v telefonu máme AI asistenty, ve spotřebičích je AI, která hlídá spotřebu nebo třeba organizuje cestu robotickému vysavači. A AI v žurnalistice? To je kapitola sama pro sebe.

AI modelka je zlatý důl

Jedno moudro praví, že každá nová technologie pronikne nejdříve do porno průmyslu, a ano, jak sami asi tušíte, AI není výjimkou. Nejde však jen o průmysl pro plnoleté – AI si své místo našla i mezi influencery na sociálních sítích. Proč? Protože je to levnější, AI modelka (či model) řekne cokoli, co si přejete, a klidně můžete vlastnit několik desítek AI avatarů, přičemž každý bude tvrdit něco jiného – na základě toho, co si zadavatel (respektive sponzor) přeje. „Majitelé“ mohou AI modelky variovat dle libosti, nemusí přemýšlet nad jejich politickým či náboženským smýšlením a výhodou je i to, že se AI influencer nezhroutí pod náporem negativní kritiky v komentářích. Ta je mnohdy i mírnější, protože publikum už přece ví, že AI modelka si komentáře nepřečte.

Možná si myslíte, že tohle zkrátka nemůže fungovat, protože AI modely přece každý pozná – a opravdu pozná (alespoň prozatím). Jak se ale ukazuje, lidem na sociálních sítích to vůbec nevadí – alespoň do doby, dokud AI avataři tvrdí to, pro co si publikum na sociální sítě přišlo.

V dnešním článku se zaměříme na nejvýdělečnější AI modelky, které mají život snů – až na to, že žádný život nemají, jsou totiž jen z jedniček a nul.

@magazineluiza (Lu do Magalu)

Lu do Magalu má na Instagramu aktuálně více než 8 milionů sledujících, a to přesto, že vůbec neexistuje. Lu do Magalu byla vytvořena v Brazílii, jako osobní virtuální asistentka byla „navržena“ už v roce 2003. Ten pravý boom však samozřejmě začal až s příchodem AI generovaných videí. Je ambasadorkou značky, jako první AI modelka se objevila v magazínu Vogue Brazil. Majitelé avatara reagují i v diskusi pod příspěvky, čímž se zvyšuje dosah zapojení.

@lilmiquela (Miquela Sousa)

Miquela Sousa je další „robotickou“ celebritou, za kterou stojí společnost Cain Intelligence, jež se soustředí na strojové učení a umělou inteligenci. Miquela žije svůj život v Los Angeles v Kalifornii, kde se věnuje své hudební dráze. Na Instagramu ji sleduje více než 2,4 milionu uživatelů, spolupracuje s velkými módními značkami a má také vlastní songy.

@noonoouri

Noonoouri se svými 500 tisíci sledujícími sice působí jako chudá příbuzná, i tak si její majitelé přijdou na slušný balík. Noonoouri pochází z Mnichova a je tak trochu kreslená. Je veganka a neuznává kožešiny, zasazuje se o udržitelnou módu. Noonoouri je výtvorem Joerga Zubera, zakladatele kreativní agentury Opium Effect.

A co výdělky? Budete koukat

Dle odhadů si Lu do Magalu mohla vydělat několik milionů dolarů, přičemž za jeden speciální příspěvek by mohla požadovat až 21 tisíc dolarů, tedy 442 tisíc korun. Lil Miquela má jeden příspěvek honorován zhruba na 7 500 USD, tedy zhruba 160 tisíc korun. Pak tu máme malé AI mikroinfluencery s několika desítkami tisíc sledujících – i zde lze očekávat, že jeden sponzorovaný příspěvek může mít hodnotu vyšší než 1 000 USD, tedy zhruba 25 tisíc korun.

favikon.com, nfluencermarketinghub.com
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze