Britská veřejnoprávní televize BBC na svém YouTube kanále s archivními videi vybírá zajímavá staré záběry, jejichž hodnota vynikne zejména ve srovnání s proměnou světa, která od té doby nastala. Velice zajímavě tak působí rozhovor s Jeffem Bezosem o tom, jak si představuje budoucnost prodejů po internetu.
Pořad byl odvysílán na podzim roku 1997, tedy v době, kdy se Česko jen pomalu vzpamatovávalo z katastrofálních povodní. V rámci pořadu věnovanému financím se nejprve hovořilo o vývoji elektronické komerce v Britských poměrech. I když nakupování na internetu tehdy zmínila například i tehdejší královna Albžeta II. začátky byly rozpačité. Zmíněna byla pekárna ve Velké Británii, která se každoročně těšila několikatisícovému obratu z prodeje svého pečiva na mezinárodní úrovni, a britský řetězec supermarketů Sainsbury's, který měl nevýrazný úspěch při prodeji potravin pomocí internetu, telefonů a dokonce faxů.
Moderátor pořadu také hovořil s Jeffem Bezosem, který pouhé dva roky předtím spustil internetový obchod s knihami Amazon.com. Bezos se pochlubil, že katalog Amazonu čítající více než 2,5 milionu knih je desetkrát větší, než kolik jsou schopny zásobit největší kamenné obchody s knihami, a předpověděl, že „během určitého velkého počtu let... se internetový prodej knih stane velmi velkým byznysem“. Měl pravdu, ale cesta za ní nebyla úplně jednoduchá. I kvůli splasknutí internetové bubliny čekal Amazon na první zisk další čtyři roky. Letos Amazon vykázal za první čtvrtletí roku 2024 tržby ve výši 143,3 miliardy dolarů.