Amazon představil nového generativního nákupního asistenta s umělou inteligencí Rufus. Chatbot je vyškolen na základě katalogu produktů Amazonu, recenzí zákazníků, dotazů a odpovědí komunity a informací z celého webu. Zatím je k dispozici pouze omezenému okruhu zákazníků Amazonu, ale v příštích týdnech se rozšíří mezi všechny zákazníky používající anglickou mutaci obchodu.
Amazon doporučuje požádat Rufuse o obecné rady týkající se kategorií produktů, například na co se zaměřit při nákupu sluchátek. Může také poskytnout kontextové rady a poskytnout náhled na produkty založené na konkrétních činnostech nebo událostech. Dalšími příklady jsou žádosti o porovnání kategorií produktů. Kromě toho může doporučit dárky pro osoby s určitým vkusem nebo doporučení pro nákupy na svátky.
Asistent tak dokáže odpovědět na otázky následujícího typu:
- Co je třeba zvážit při nákupu běžeckých bot?
- Jaké jsou rozdíly mezi běžeckou obuví pro trail a silniční běh?
- Je tato pálka vhodná pro začátečníky?
- Lze tuto bundu prát v pračce?
Rufus se dnes spouští v beta verzi pouze pro „malou skupinu zákazníků“ a těm se objeví po aktualizaci mobilní aplikace Amazonu. Asistent bude pokračovat v zavádění pro americké zákazníky v následujících týdnech. Jakmile budete do beta verze vpuštěni, můžete Rufuse přivolat zadáním nebo vyslovením dotazu do vyhledávacího řádku. V dolní části obrazovky se zobrazí chatovací okno Rufus.