Podle zjištění NASA má Mléčná dráha zlomené jedno rameno

1
Podle zjištění NASA má Mléčná dráha zlomené jedno rameno
  • Naše vlastní galaxie se těžko zkoumá
  • Vědci proto až nyní přišli s objevem týkajícím se její struktury

Jedno přísloví říká, že pod svícnem je největší tma. Překvapivě to platí i pro takové obory, jako je astronomie. NASA na úvod své zprávy o objevu přiznává, že je pro ni výkonnými teleskopy snadnější studovat vzdálenější galaxie než domovskou Mléčnou dráhu. Pozice Země vůči zbytku galaxie je totiž taková, že je těžké najít tu správnou perspektivu.

Mléčná dráha

Nicméně je už delší dobu jasné, že Mléčná dráha patří mezi spirální galaxie. Asi není potřeba podotýkat proč – je to díky jejímu tvaru. Nicméně, pokud si zkusíte vybavit nejrůznější vizualizace, mívá obvykle hezky symetrický tvar. I proto je zajímavý objev, že jedno z ramen připomíná třísku odštípnutou z větve. Přirovnání k třísce však není na místě kvůli velikosti. Celková velikost činí asi 3 tisíce světelných let. Nejdůležitější je ale směrování, které se liší od zbytku hvězd v galaxii.

Tato oblast je přitom domovem velice zajímavých struktur, jako jsou Pilíře stvoření nebo mlhoviny Trifid, Lagoon a Omega. Objev NASA tak otevírá nový pohled na galaxie, nejenom tu naši.

VRajiK. OnDřeJ.
Jsem zvědav zda někdy ti iMTeliGeNTi pochopí úhel odraženého světla a intenzitu a nebo znuděni hlupáci budou donekonečna předkládat teorie jako fakta.

Načíst všechny komentáře