Boj streamovací platformy Netflix o zvýšení počtu předplatitelů v prvním čtvrtletí letošního roku nabral zajímavý obrat. Společnost zaznamenala celosvětovou ztrátu 200 tisíc předplatitelů ve srovnání se 4. čtvrtletí loňského roku. Navíc očekává ještě větší ztráty. Ve druhém čtvrtletí roku 2022 odhaduje, že přijde až o 2 miliony předplatitelů.
„Růst našich příjmů se nyní značně zpomalil. V roce 2020 se díky koronaviru výrazně zvýšil růst našich předplatitelů,“ uvedl Netflix v nejnovější zprávě. Nyní má Netflix 222 milionů předplatitelů, je tak stále největší streamovací platformou.
NETFLIX
— Mangalam Maloo (@blitzkreigm) April 20, 2022
Stock -25% in after hours
Co lost 200,000 subscribers in Q1
They’ve lost subscribers in a qtr for the first time in 10 years
May further lose 2m subscribers in Q2
Reasons:
- Closing in Russia
- Password Sharing
- Competition#Netflix $NFLXpic.twitter.com/6MLMOsD4PF
Podle theverge.com streamovací gigant začal přicházet o své diváky poté, co na začátku roku zvedl ceny. Netflix zvýšil ceny měsíčního předplatného poprvé po dvou letech. Z tohoto důvodu platforma ztratila 600 tisíc zákazníků z USA a Kanady. Dalším důvodem může být nedávná zpráva o tom, že začne hlídat sdílení hesel. Dalších 700 tisíc předplatitelů Netflix ztratil poté, co pozastavil provoz v Rusku z důvodu invaze na Ukrajinu.
A jak se bude společnost snažit své zákazníky nalákat zpět? „Naším plánem je znovu zvednout sledovanost a růst příjmů pokračováním ve zlepšování našich služeb. Zejména kvality našeho programování a doporučení, kterého si naši předplatitelé nejvíce cení. Po stránce obsahové zdvojnásobujeme vývoj příběhů a zdokonalujeme se v kreativitě. V dlouhodobějším výhledu bude velká část našeho růstu pocházet ze zemí mimo USA,“ uvedla společnost.
Firma nezapomněla poznamenat, že nedávno nabídla předplatitelům novou funkci v podobě „superliku“. Díky dvojitému palci nahoru dají diváci Netflixu vědět, že daný příběh přímo zbožňují. A navíc se stále snaží rozšířit svojí nabídku her.