Druhá generace headsetu PlayStation pro virtuální realitu se nezadržitelně blíží, ačkoliv konkrétní datum, kdy se dostane na trh, prozatím neznáme. Výrobce však pomalu vypouští nové informace, přičemž ty poslední zveřejněné na oficiálním PlayStation blogu jsou zaměřeny na praktické funkce, které PlayStation VR2 bude podporovat.
Konec hledání ovladače
Jako jedna z nejvíc praktických věcí se jeví tzv. See-Through View, díky němuž je možné si prohlédnout vaše (reálné) okolí, aniž byste si headset museli sundávat. Ke spuštění této funkce poslouží dedikované tlačítko přímo na headsetu, případně ji bude možné spustit ve virtuálním menu. Nemělo by se tak stát, že zakopnete o kabel ve vaší blízkosti, případně nebudete moci nahmatat ovladač apod. See-Through View bude navíc využíváno i během procesu nastavení herní zóny. Pomocí ovladače si budou moci hráči vyznačit plochu, kde se mohou bezpečně pohybovat, a pokud se přiblíží k její hranici, budou varování.
Streamování sama sebe
Další funkce zaujme především ty, kteří chtějí své herní zážitky sdílet s ostatními. K tomu bude potřeba PS5 HD Camera, která bude vše zaznamenávat. Následně se pohyby hráče s headsetem promítnou přímo do streamu hry.
Vysoké rozlišení v HDR a 120 Hz
Mezi novými informacemi se objevily také některé hardwarové specifikace. Mezi nimi najdeme například informaci, že ve VR režimu bude obsah renderován v rozlišení 4 000 × 2 040 pixelů (2 000 × 2 040 pixelů na oko) s podporou HDR a 90 nebo 120 Hz. Originální PSVR nabídl 960 × 1 080 pixelů na oko, došlo tedy k opravdu výraznému posunu.
Při sledování obyčejného obsahu (nikoli virtuální reality), ať už se bude jednat o klasické hry či třeba filmy (tzv. Cinematic Mode), bude obsah promítán na velkou imaginární obrazovku v rozlišení 1 920 × 1 080 pixelů ve 24, 60 nebo 120 Hz.
Mezi první hry, které bude PlayStation VR2 podporovat, se zařadí Resident Evil Village, Resident Evil 4 Remake, No Man's Sky, The Walking Dead: Saints & Sinners - Chapter 2: Retribution nebo Horizon Call of the Mountain.