Techniky líčení pro černobílé vysílání se zásadně lišily od toho běžného

Techniky líčení pro černobílé vysílání se zásadně lišily od toho běžného
Fotografie: cosmeticsandskin.com
  • Ve 40. a 50. letech 20. století bylo potřeba upravit líčení dle možností kamery
  • Červenou nahradila zelená, která působila více kontrastně
  • Změna přišla až s vylepšením kamer, které dokázaly lépe zaznamenat tóny šedé

Televize je dnes ve většině domácností nepostradatelným vybavením. A pokud nevlastníte televizi, většina lidí má předplacené streamovací služby, na které se dívá na počítači. Začátky televizních přenosů ale, jak víme, nebyly barevné a dodnes si můžeme pustit filmy pro pamětníky, které jsou černobílé.

I v těchto filmech nechybělo líčení a kostýmy, ale vše muselo probíhat trochu jinak než dnes, jelikož černobílá barva ve spojení s horší kvalitou obrazu nedělala běžnému líčení zrovna dobrou reklamu. Společnost Max Factor tak v době, kdy se filmový průmysl začal rozvíjet, vyvinula make-up přímo pro film.

Podle cosmeticsandskin.com přišla komerční televize do Ameriky během 40. a 50. let 20. století, kdy probíhaly mimo jiné i zkušební přenosy. Ty ukázaly, že běžné trendy v líčení se vůbec nehodily na obrazovky. Nalíčené ženy vypadaly hrozně, a proto bylo potřeba přejít na jiný styl, který se přizpůsobí kameře Image Iconoscope. Tyto kamery se používaly až do roku 1946 a měly nižší rozlišení než ty, které se používaly po nich. Kamery registrovaly barvy v odstínech šedé a běžný make-up tak vypadal spíše směšně.

Staré techniky líčení

Začaly se tak používat odstíny barev, které vypadaly v podání černobílé barvy lépe. Například rtěnka, která byla obvykle červená, byla nahrazena zelenou, která vypadala v televizi více kontrastně. Jak budou ženy líčeny, ovlivňovaly dva faktory – citlivost na světlo ve vysílači a stupeň rozlišení dosažitelný na přijímací stanici. Make-up tak musel poskytovat velké kontrasty barev, které ale byly v kontrastu na černobílém plátně. Zelená se tak využívala na stíny, obočí či rty, zatímco červená sloužila pro zjemnění skvrn či stínů.

Společnost Max Factor pro tento typ líčení vyvinula make-up už v roce 1932 a dokonce si jej nechala označit ochrannou známkou jako „televizní make-up“. Kamery i televize se však postupně vylepšovaly, a tím docházelo i k vyšší kvalitě obrazu. To znamenalo, že i když byl obraz stále černobílý, dokázala kamera již zaznamenat šedé tóny lépe. V roce 1946 pak skončily původní praktiky v líčení a Max Factor přišel s novým, přirozenějším líčením.

A ani s příchodem barevných televizorů problémy zcela nezmizely. Barevnou televizi měl jen někdo, a tak nastaly problémy, že make-up musel vypadat dobře jak na barevné, tak na černobílé televizi. Z toho důvodu jsou některé starší filmy natočeny s výraznými barvami. V roce 1954 tak přišel Max Factor s další novinkou – řadou líčidel, které jsou vhodné pro oba typy obrazovek. Make-up byl vytvořen tak, aby se odrážel rovnoměrně, a tím tak vytvořil hladkou pleť bez nedokonalostí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze